• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

شهید، بهترین الگوی خدمت در ایران اسلامی است

  • کد خبر : 29889
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
شهید، بهترین الگوی خدمت در ایران اسلامی است
مدیرعامل راه آهن گفت: هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین روزهای سال است که در آن عصاره همه فضایل، ارزشها و تبلور شکوه ایمان و دلاوری مردم گرامی داشته می شود و دفاع مقدس، مسئله ای ارزشمند، اعتقادی، دینی و ملی است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت ها و تلاش های رزمندگان عزیز و افتخار آفرینانی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی، تحت رهبری امام خمینی (ره) از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و با تأسی به سرور و سالار شهیدان که الگوی عملی در جهان برای مبارزه با ظلم و ستم است، در مقابل همه دشمنان قسم خورده و متحد، از کشورشان دفاع کردند.

رسولی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تمام امکانات و باور کارکنان شریف و متعهد خود، در خدمت به جبهه و دفاع مقدس قرار گرفت و در عرصه ها و صحنه های مختلف، خدمات ارزشمندی ارائه کرد.

وی ادامه داد: شرکت راه آهن، در پشتیبانی، امور فنی و مهندسی، جابجایی رزمندگان، انتقال جانبازان و پیکر پاک شهدا به شهرها و در هر عرصه‌ای که مورد نیاز بود تمام‌قد وارد شد و ما امروز مدال افتخار خدمت به دفاع مقدس را بر سینه شرکت راه‌آهن شاهد هستیم و همین امر، مسئولیت ما را در زمان فعلی سنگین‌تر می‌کند.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن افزود: امروز که درگیر جنگ اقتصادی بوده و با توطئه های گوناگون دشمنان مواجه هستیم، بازهم باید با پایمردی و تأسی از رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان، در عرصه اقتصادی به عنوان بسیجیان جبهه اقتصادی، فعالیت خود را دوچندان کرده و تلاش کنیم در این دوره هم نقش ارزنده‌ای در خدمت به کشور ایفا کنیم.

وی با اهمیت گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: امسال ساختمان های اصلی ستاد و اداره کل را به نام شهدا مزین کرده‌ایم و همچنین ساختمان‌های مجموعه کارخانجات بازسازی و تعمیر لکوموتیو به نام شهدای آن شهر و استان تغییر یافته تا نام آن ها، نصب العین قرار گیرد و همیشه به خاطر داشته باشیم که مدیون شهدا هستیم.

رسولی با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی بنای یادبود گفت به زودی اختتامیه این مسابقه فاخر و ارزنده برگزار می شود که پس از داوری و تعیین برترین ها، نسخه نهایی به اجرا درآمده و در ساختمانهای راه آهن نصب خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر امروز در یک بنگاه اقتصادی مثل راه آهن بخواهیم در بهترین سطح عمل کنیم بهتر است الگوی ما الگوی بی نقص خدمت و ایثارگری باشد و شهید، بهترین الگوی خدمت است و نتیجه آن، امنیتی است که امروز در سطح کشور عزیزمان شاهد هستیم.

مدیرعامل راه آهن، با آرزوی سلامتی برای همکاران در شرایط سخت کرونا اظهار داشت: در این شرایط سخت، ما مستحکم ایستاده ایم تا برگ زرین دیگری در تاریخ راه‌آهن با تلاش همکاران به ثبت برسانیم.

حجت الاسلام محمدرضا امیری مشاور امور فرهنگی مدیرعامل، در این مراسم با تشکر از کسانی که دغدغه گرامیداشت یاد شهدا را دارند گفت: در راه‌آهن اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و تلاش های زیادی برای این موضوع صورت گرفته است.

وی با بیان دلایل عظمت و قداست دفاع مقدس ادامه داد: نیت خالص رزمندگان در جهت جلب رضایت پروردگار، تقوا و اخلاص رزمندگان و حرکت بر اساس دستور فقیه جامع الشرایط که در راس امور کشور بود از دلایل قداست دفاع مقدس به شمار می رود.

حجت الاسلام امیری افزود: امروز هم یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما به راه افتاده که باید با تأسی از رزمندگان و عمل به فرامین رهبری برای عبور از این مرحله تلاش کنیم.

در ادامه، رضا خسروی فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس به خانواده بزرگ راه آهن و ایثارگران گفت: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که انقلاب اسلامی نوپا بود و مشکلات و موضوعات زیادی در آغاز راه آن وجود داشت و در طرف مقابل نیز رژیم بعثی، مورد حمایت کامل اکثر کشورهای جهان بود اما در سایه نیروی ایمان و اراده و رهبری امام راحل، رزمندگان پایمردی کرده و حماسه آفریدند و برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زدند.

وی ادامه داد: شرکت راه آهن نیز در دوران دفاع مقدس، خوش درخشید و با پشتیبانی از نیروهای مسلح و دلسوزی و رشادت کارکنان، حضوری پرشور و گسترده در جنگ تحمیلی داشت.

خسروی خاطرنشان کرد: حضور ۱۲ هزار نفر ایثارگر و تقدیم ۲۴۸ شهید در جنگ تحمیلی، نشانه این است که کارکنان راه آهن در آن دوران سنگ تمام گذاشته و ثمره ‌این رشادت‌ها، اقتدار در حوزه نظامی است که جرئت دست اندازی به ایران عزیز را به هیچ کشوری نمی دهد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن ادامه داد: ما ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت کردیم و انشاءالله در گام دوم انقلاب اسلامی، این نسخه رهایی بخش و برگرفته از مکتب الهی را ادامه خواهیم داد تا ایران به قله بلند و رفیع تمدن نوین اسلامی دست پیدا کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29889

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.