• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

شکوفایی گیلان با اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی و مرز آستارا

  • کد خبر : 27615
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
شکوفایی گیلان با اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی و مرز آستارا
ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی گفت: اتصال راه آهن سراسری به منطقه آزاد انزلی و مرز زمینی آستارا شکوفایی اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، ابوالقاسم یوسفی نژاد، در سفر به بندر آستارا و بازدید از زیر ساخت های گمرکی در مرزهای زمینی و ریلی این شهرستان، اظهار کرد: گمرک در سه حوزه مرزی آستارا در مرز زمینی، مرز منطقه ویژه اقتصادی بندری و مرز ریلی به صورت شبانه رورزی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه گمرک آستارا یکی از مهمترین گمرکات نیمه شمالی کشور محسوب می شود، ادامه داد: کلیه رویه های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه گمرک آستارا به صورت شبانه روزی فعال است.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا هم گمرک آستارا نقش مهم و تأثیرگذار خود را در به حرکت درآمدن چرخه اقتصادی کشور ایفا کرد، افزود: با توجه به اینکه تجار داخل کشور مشتاق صادرات کالا از مرز ریلی آستارا هستند، متأسفانه گمرک ریلی آستارا همچنان فضای کافی برای تخلیه و بارگیری را ندارد و متولی این بارانداز هنوز زیرساخت های لازم را ایجاد نکرده است.

یوسفی نژاد اضافه کرد: کمبود فضای بارانداز ریلی سبب شده تا کالاهای تخلیه شده در این منطقه یا به گمرک زمینی و یا به منطقه ویژه اقتصادی بندر منتقل می شود که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به به اینکه گمرک، پروژه ملی طرح جامع آستارا را در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: رقمی معادل ۲۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته برای این منظور اختصاص یافت که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناظر گمرکات گیلان با تأکید بر اینکه بسته بودن اکثر مرزهای کشور در ایام کرونا و باز بودن مرز زمینی آستارا در این ایام مستلزم توجه بیشتر به این منطقه است، تصریح کرد: گمرک در این ایام در دو حوزه عمرانی اجرای پروژه و حوزه نظارت بر خروج کالاهای صادراتی فعالیت داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود از افزایش ۳۵ درصدی ارزش دلاری صادرات از مرز گمرک آستارا طی سه ماه گذشته سخن گفت و توضیح داد: نگاه کشور و مسئولان نظام برای بی پاسخ نگذاشتن تحریم های ظالمانه، توجه به همسایگان می باشد که موقعیت خوبی را برای آستارا در شمال کشور ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود نهایت بهره مندی را داشته باشیم، افزود: در منطقه آزاد انزلی و گمرک حسن رود هم شاهد افزایش در بعضی حوزه ها بودیم و با اتصال راه آهن به منطقه آزاد و سپس به مرز زمینی آستارا می توانیم شاهد شکوفایی در اقتصاد کشور باشیم.

ابوالقاسم یوسفی نژاد در ادامه به افزایش علاقه تجار برای جابجایی کالا از طریق راه آهن، با توجه به گران بودن هزینه کامیون ها اشاره و اضافه کرد: این مهم می طلبد که کشور آذربایجان هم به تعهدات خود در زمینه راه آهن پایبند باشد.

وی در خصوص فعال شدن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، توضیح داد: با وجود اینکه گمرک منتظر این کد نمانده است و در این زمینه فعالیت می کند، از فعال شدن این کد در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد.

وی اضافه کرد: این کد در ماه آینده با حضور کارشناسان سازمان گمرکات کشور و اتصال آن گمرک به سامانه گمرکی کشور به شکل رسمی و مستقل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27615

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.