• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

صادارات ریلی زغالسنگ از طبس به کشور چین انجام شد

  • کد خبر : 14780
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
صادارات ریلی زغالسنگ از طبس به کشور چین انجام شد

0 (0) برای اولین بار: صادارات ریلی زغالسنگ از طبس به کشور چین انجام شد مدیرکل راه آهن شرق گفت: برای اولین بار زغالسنگ صادراتی معدن پروده طبس با ریل جهت صادرات به کشور چین به بندرعباس حمل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: محمد رضا چنگانی گفت: دومین ذخیره زغالسنگ […]

0
(0)

برای اولین بار:
صادارات ریلی زغالسنگ از طبس به کشور چین انجام شد
مدیرکل راه آهن شرق گفت: برای اولین بار زغالسنگ صادراتی معدن پروده طبس با ریل جهت صادرات به کشور چین به بندرعباس حمل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: محمد رضا چنگانی گفت: دومین ذخیره زغالسنگ دنیا در طبس وجود دارد و معدن پروده دارای ذخایر غنی زغالسنگ می باشد که صادر می شود.

وی افزود: با مذاکرات و توافقات انجام شده برای اولین بار زغالسنگ صادراتی معدن پروده طبس با قطار به بندرعباس جهت صادرات به کشور چین ارسال شد که در مرحله اول ۲۰ هزار تن زغال حمل و در صورت رضایت مشتری در سال ۱۳۹۸ نیز ۲۴۰ هزار تن زغالسنگ صادراتی حمل خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شرق این محور را معبر عبوری ایران و حلقه اتصال و حمل بارهای ترانزیتی آسیای میانه به بنادر جنوبی کشور دانست و گفت: راه آهن شرق زمینه اتصال عسلویه معدنی کشور شامل بزرگترین معادن و ذخایر سنگ آهن و زغالسنگ کشور به شبکه ریلی رافراهم کرد و در سالجاری نیز چندین محور جدید حمل بار نظیر ارسال نخستین محموله کنستانتره ذغال سنگ به مقصد ترکیه ایجاد شد و به همین دلیل استراتژیک ترین محور راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی ایمن ترین شیوه حمل و نقلی است گفت: باید با تقویت راه آهن تلفات جاده ای را کم کنیم.

محمد رضا چنگانی راه آهن را برترین شیوه حمل و نقلی برشمرد و تاکید کرد بارهای منطقه باید به ریل منتقل شود.

وی ایمنی بالا و مصرف سوخت کمتر را از مهمترین ویژگی های حمل ونقل ریلی برشمرد و گفت: باید سعی کنیم با تقویت ریل روزبروز تلفات جاده ای را کم کنیم.

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه ۲۰ درصد بارگیری راه آهن بر عهده راه آهن شرق است ادامه داد: این نشان دهنده مسئولیت سنگین ما است چراکه یک پنجم بار راه آهن سراسر کشور توسط این منطقه حمل می شود.

وی افزود: راه آهن شرق در سال گذشته جزو سه رتبه برتر ایمنی راه آهن بود و باید این مسیر را ادامه داده و ارتقا دهیم.

لازم به ذکر است اداره کل راه آهن شرق بعنوان بزرگترین منطقه ریلی کشور در تاریخ ۱۳/۲/۸۴ مورد بهره برداری قرار گرفت، که در محدوده سه استان کشور واقع شده است و در طول مسیر خود معادن و صنایع و کارخانجات مختلف وشهرستان‌های بزرگ و کوچک را تحت پوشش قرار میدهد.

محور بافق – مشهد همچنین استان خراسان رضوی را به استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان متصل نموده و با کاهش حدود ۸۰۰ کیلومتری کریدور سرخس- بندر عباس مسیر حمل و نقل ترانزیت را عملا” بطور قابل ملاحظه ای کوتاهتر شده است که این مهم از نظر اقتصادی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست،کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای، اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای مجاور خطوط راه آهن حائز اهمیت می باشد.

اخیرا نیز با ساخت خط آهن خواف – هرات دسترسی کشور افغانستان از طریق این محور ریلی به آبهای آزاد مهیا گردید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.