• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

صرفه جویی سوخت با حمل و نقل ریلی / با توسعه راه آهن کشور عملکرد و مسئولیت پلیس راه آهن دو چندان شده است.

  • کد خبر : 13880
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
صرفه جویی سوخت با حمل و نقل ریلی / با توسعه راه آهن کشور عملکرد و مسئولیت پلیس راه آهن دو چندان شده است.

0 (0) در نشست تخصصی معاونین و روسای تابعه پلیس راه آهن؛ صرفه جویی سوخت با حمل و نقل ریلی مدیرعامل راه آهن: اگر حمل ونقل باری و مسافری در حوزه ریل افزایش یابد در کاهش مصرف سوخت بسیار تاثیر گذار است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما،سعید محمد زاده در نشست تخصصی معاونین و روسای […]

0
(0)

در نشست تخصصی معاونین و روسای تابعه پلیس راه آهن؛

صرفه جویی سوخت با حمل و نقل ریلی

مدیرعامل راه آهن: اگر حمل ونقل باری و مسافری در حوزه ریل افزایش یابد در کاهش مصرف سوخت بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما،سعید محمد زاده در نشست تخصصی معاونین و روسای پلیس راه آهن گفت: امروز ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و قدم‌های بزرگی در حوزه حمل و‌نقل ریلی و توسعه پایدار برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه نعمت امنیت و آزادی از بزرگترین نعمات و دستاورد‌هایی است که امروز در کشور وجود دارد ادامه داد: اگر بیشتر به سمت حمل و نقل ریلی برویم در سوخت صرفه جویی می‌شود بطوریکه در حوزه سوخت، یک تن کیلومتر بار ۳۵ سی سی صرفه جویی سوخت دارد. 
محمد زاده افزود: در حوزه مسافر نیز، ورود هر یک مسافر از جاده به ریل در صرفه جویی سوخت در مقصد بلند برد مانند تهران- مشهد، تهران- تبریز حدود ۲۰ سی سی است که یک سنت می‌شود.
وی با بیان اینکه در اطراف تهران ۴۰۰ میلیون مسافر وجود دارد گفت: برای مسافر حومه‌ای هر یک سفر یک دلار صرفه جویی سوخت ایجاد می‌شود و سهم ریل در سفر‌های حومه‌ای کم است.

محمد زاده تصریح کرد: باید ریل در اقتصاد بیشتر تاثیر داشته باشد تا برای اقتصاد توسعه پایدار را به ارمغان بیاورد.
معاون وزیر راه و شهر سازی تاکید کرد: مسیر‌های جدید ملایر-کرمانشاه، مراغه-ارومیه، رشت-قزوین و میانه -تبریز به زودی راه اندازی می‌شود که نیازمند حفظ امنیت این مسیر‌ها و‌کمک ویژه پلیس هستیم.
وی در پایان از زحمات پلیس راه اهن که مرجع امنیت در راه اهن است تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر راه اهن امنیت نداشته باشد اقتصاد راه اهن دچار خدشه می‌شود.

در ادامه فرمانده پلیس پیشگیری ناجا گفت: محیط راه آهن برای مجرمین و خلاف کاران ناامن شده که با تغییر روش می‌توان عملکرد‌ها را افزایش داد.

سردار محمد شرفی در نشست تخصصی معاونین و روسای تابعه پلیس راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن از جمله مهمترین مولفه‌های توسعه و اقتدار در هر کشور است، گفت: در ۴۰ سال گذشته راه آهن کمک‌های بسیاری به نظام کرده که از جمله عملکرد این شرکت در ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس درست در زمانی که شبکه جاده‌ای کشور به دلیل بمباران‌های متعدد دشمن دچار مشکل شده بود، راه آهن در کنار رزمندگان بود و با جابجایی رزمندگان، مجروحین، رساندن مهمات و تهیه نیازمندی‌های آنان نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

شرفی با بیان اینکه کارکنان راه آهن در کنار رزمندگان به شکلی گمنام ایفای نقش می‌کردند، اضافه کرد: اگرچه کاستی‌هایی در پلیس راه آهن وجود دارد، اما در حال حاضر پلیس در حال پوست اندازی و حرکتی رو به جلو است.

وی با تاکید بر اینکه سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن مطابق نقشه ترسیم شده راه آهن حرکت می‌کند، گفت: افزایش دستگیری سارقین در نه ماهه ابتدای امسال نشان دهنده رویکرد مثبت پلیس راه آهن و ناامنی محیط راه آهن برای مجرمین و سارقان است.
فرمانده پلیس پیشگیری ناجا افزود: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده ۳۰۷ درصد، تعداد پرونده‌ها ۱۴ درصد و مواد مخدر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب افرادی، چون شهید رجایی و شهید مفتح و … انسان‌های گران مایه‌ای بودند که با رویکرد علمی و مذهبی خود توانستند چرخ انقلاب را به حرکت در آورند، افزود: دشمنان ایران ۸ سال جنگ تحمیلی را به مردم کشورمان تحمیل کردند و با ترور و کشتار و… سعی کردند تا قطار انقلاب را از حرکت باز دارند.
شرفی اضافه کرد: رزمندگان و شهدا با همه وجود از انقلاب دفاع کردند و اجازه ندادند تا یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان و دشمنان بیافتد.

فرمانده پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه دشمنان پس از جنگ، تلاش کردند که با استفاده از ابزار تحریم‌ها، مردم کشورمان را تحت فشار قرار دهند، گفت: ۴۰ سال است که کشور تحت تحریم‌های همه جانبه دشمنان قرار دارد و با این حال مردم ایران از ارزش‌های خود عدول نکرده اند.
وی با یادآوری اینکه پلیس در این دوران شرایط متفاوت تری را تجربه کرد، افزود: در دوران اصلاحات رویکرد پلیس تنها برای مقابله با مجرم و جرم بسیار سخت بود، این دوران خوبی برای پلیس محسوب نمی‌شود، چرا که عقیده داریم پلیس باید در متن جامعه و همراه با مردم باشد تا عملکرد مطلوبی را ارائه دهد.
شرفی با بیان اینکه پلیس در مقطع فعلی، جامعه محور است، اضافه کرد: هم اکنون دور ساختن مجرم از جرم و برخورد سلبی با مجرمان تنها یکی از راهکار‌های مثبت برای تامین امنیت بوده و اکنون پلیس معتقد است که امنیت مشارکتی بهترین رویه برای تامین امنیت در جامعه است.
فرمانده پلیس پیشگیری ناجا با یادآوری اینکه اگر در گذشته ساختار انتظامی و عملیاتی بهتری داشتیم، درحال حاضر پلیس به پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی بدل شده بود، گفت: در این شرایط ما به افکار نخبگان و صاحبان علم در جامعه نزدیکتر خواهیم شد تا دستور و اقدامی را صادر نکنیم مگر اینکه با جامعه هم راستا باشد.

وی با اشاره به اینکه پلیس در نظر دارد تا پیشگیری را از ابعاد مختلف بررسی کند، افزود: یکی از ابعاد این امر پیشگیری اجتماعی است و اینک الگو‌های سنتی و برخورد آمرانه نقش خود را از دست داده است.
شرفی آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر ابعاد پیشگیری از وقوع جرم دانست و اضافه کرد: در حال حاضر حدود هزار نفر پلیس افتخاری، نگهبان محله، امنیت محلات و مجتمع‌های تجاری را بر عهده دارند.
فرمانده پیشگیری پلیس ناجا منشاء شکل گیری پلیس افتخاری را احساس مسئولیت اجتماعی، عمل به فرائض دینی و حفظ نظام عنوان کرد و گفت: پلیس افتخاری کمک می‌کند تا نیروی انتظامی عملکرد بهتری در ایجاد نظم و امنیت کشور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه درآستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: درحال حاضر نحوه تفکر پلیس اهمیت بسیاری دارد و این تفکر باید از شکل سخت افزاری به نرم افزاری برسد و سرمایه اجتمای پلیس تامین شود.

شرفی با بیان اینکه پلیس در زمره ۴ سازمان رسمی کشور قرار دارد که بر اساس نظر سنجی‌ها رتبه بالایی در کسب اعتماد مردم کسب کرده است، اضافه کرد: پلیس باید این رویکرد را ادامه دهد و هر روز بهتر از گذشته عمل کند.
وی با یادآوری اینکه پلیس در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی را داشته است، گفت: پیشرفت‌های پلیس نه با ابتدای انقلاب بلکه با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست، اما این امر مانع از تلاش بیشتر پلیس نمی‌شود.
شرفی افزود: در مقطع فعلی رویکرد پلیس راه آهن مدد کارانه و نشان دادن راه درست به افراد است و امیدواریم با رویکرد تعاملی پلیس راه آهن بتوانیم موفقیت‌های خوبی در زمینه تامین امنیت بدست بیاوریم.

فرمانده پلیس راه آهن گفت: همزمان با توسعه و پیشرفت راه آهن کشور عملکرد و مسئولیت پلیس راه آهن دو چندان شده است.
سرهنگ حشمت الله ملکی درنشست مدیرعامل راه آهن با پلیس با اعلام این مطلب گفت: حوزه فعالیت پلیس راه آهن بسیار گسترده و مناطق مختلف جغرافیای و اقلیمی در کشور را در بر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تامین امنیت در راه آهن سخت و پیچیده است و این امر نیازمند مقدمات و موخراتی است، افزود: عبور راه آهن از حاشیه شهر‌ها با جغرافیای جرم متفاوت، ویژگی‌های عمیق و متفاوتی را ایجاب می‌کند و پلیس راه آهن وظیفه دارد این امنیت را تامین کند.
ملکی با قدردانی از حسن نظر و اعتماد نسبت به پلیس راه آهن اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که مدیران راه آهن دغدغه امنیتی برای توسعه راه آن نداشته باشند.
فرمانده پلیس راه آهن با اشاره به حمل چند صد میلیون تن بار و مسافر و سفر‌های مختلف حومه‌ای، مناسبتی از جمله جابجایی زوار حضرت اباعبدالله حسین (ع) گفت: امنیت و آرامشی که مردم در طول این سفر‌ها دارند نشانگر تلاشی است که پلیس برای تامین امنیت راه آهن انجام می‌دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.