• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

صنایع فولادی روی ریل اصفهان – اهواز

  • کد خبر : 28893
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
صنایع فولادی روی ریل اصفهان – اهواز
به گزارش مدیران آهن: بر اساس گفته مدیرکل راه آهن جنوب، دسترسی بهتر صنایع استان خوزستان به مواد اولیه فولادی و همچنین تحول صنایع در کل کشور با احداث راه آهن اصفهان اهواز میسر خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مدیران آهن ، عبدالکریم درویش زاده در اجلاسی که شرکت کنندگان آن نماینده های محترم مردم استان خوزستان بودند و این اجلاس در محل اداره کل راه آهن جنوب برگزار گردید اعلام نمود از سال ۱۳۴۸ مطالعاتی در خصوص نیازسنجی چنین خط آهنی صورت گرفت. این تحقیقات توسط یک شرکت ایتالیایی انجام گردید. اهمیت خط ریل اصفهان – اهواز از دیرباز برای صنعت کشور مشخص بوده است.

 

در سال ۱۳۹۳ کلیات و مفاهیم مربوط به احداث خط ریل اصفهان – اهواز مورد پذیرش مجموعه های استانی و کشور قرار گرفت وتحقیقات و بروز رسانی آن توسط یک شرکت کره ای (کره جنوبی) صورت پذیرفت.

 

یکی از دلایلی که درویش زاده در اهمیت روزافزون این خط ریل بیان نمود، وجود کارخانجات متعدد فولادی در استان خوزستان و همچنین دیگر استان های همجوار این استان بوده است. وی اظهار داشت:”این خط آهن برای ظرفیت ۱۶٫۵ میلیون تن جابجایی بار طراحی شده و این درحالی است که از هم اکنون به میزان ۲۰ میلیون تن ظرفیت بار در استان وجود دارد.”

 

خط ریل اصفهان – اهواز طولی در حدود پانصد و ده کیلومتر دارد و سرعت پیش بینی شده قطار این مسیر در حدود ۱۶۰کیلومتر در ساعت برای قطار مسافری و ۱۲۰ کیلومتر درساعت برای قطار باری می باشد.

 

درویش زاده ابراز امیدواری نمود که این خط راه آهن پس از آن بندر امام خمینی به شلمچه و سپس استان بصره در کشور عراق و همچنین در نهایت به کشور سوریه متصل گردد. خطوط راه آهن جنوب ششصد و نود و نه کیلومتر می باشد که دویست و شصت و چهار کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.

راه آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز بندر امام خمینی – ماهشهر و اهواز- خرمشهر- شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب سیصد و نود و سه  و دیگری یکصد و هشتاد کیلومتر است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28893

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.