• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

طرح ریل گذاری راه آهن اینچه برون – شاهرود اجرایی می شود

  • کد خبر : 4452
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
طرح ریل گذاری راه آهن اینچه برون – شاهرود اجرایی می شود

0 (0) طرح ریل گذاری راه آهن اینجه برون – شاهرود، با هدف ارتقای واردات و صادرات در سال جاری اجرایی می شود که با تحقق آن سهم جابه جایی کالا در کشور از ۶۰۰ هزار تن در سال، به بیش از ۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد. فرماندار شهرستان شاهرود روز یکشنبه اعلام کرد: با […]

0
(0)

طرح ریل گذاری راه آهن اینجه برون – شاهرود، با هدف ارتقای واردات و صادرات در سال جاری اجرایی می شود که با تحقق آن سهم جابه جایی کالا در کشور از ۶۰۰ هزار تن در سال، به بیش از ۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

فرماندار شهرستان شاهرود روز یکشنبه اعلام کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، طرح ریل گذاری راه آهن اینچه برون – شاهرود به طول ۵۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۳۹۷ اجرایی می شود.

سید محمدرضا هاشمی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات مطالعات اجرایی راه‌آهن اینچه برون – شاهرود – طبس – بندرعباس، با هدف ارتقا واردات و صادرات کشور در بودجه امسال تصویب شد.

وی یادآور شد: این طرح از سمت اینچه برون و گرگان، به شاهرود متصل و سپس به سمت جنوب کشور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون طرح ریل گذاری اینچه برون – شاهرود در دستور کار قرار گرفته و در حدود هشت ماه آینده با تخصیص اعتبار، عملیات ریل گذاری از سمت استان گلستان آغاز می شود.

هاشمی ادامه داد: تمامی مدارک مبتنی بر توجیه اقتصادی طرح راه‌آهن شمال – جنوب، به وزارت راه و شهرسازی ارایه و اجرای این طرح در لایحه بودجه امسال گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح سهم جابه جایی کالا در کشور از ۶۰۰ هزار تن در سال به بیش از ۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

فرماندار شاهرود، با بیان این که سهم صادرات کالای کشور با اجرای طرح راه‌آهن اینچه برون – شاهرود – طبس – بندرعباس نزدیک به ۱۵ برابر افزایش خواهد یافت، گفت : اجرای این طرح، درآمد قابل توجه ای را نصیب ایران می کند.

وی با بیان این که راه‌آهن اینچه برون – شاهرود – بندرعباس، با یک خط ریلی به چابهار متصل می‌شود، افزود: این طرح کشورهای شمالی دریای خزر را به خلیج‌فارس و دریای عمان متصل می‌کند.

اینچه‌بُرون، شهر مرزی در شهرستان گنبد کاووس، استان گلستان است که هشت هزار و ۳۹۲ نفر جمعیت دارد.

شهرستان شاهرود بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. راه آهن شمالشرق (۱) بعد از استان هرمزگان، طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت ۵۴۱ کیلومتر دارد و یک هزار و ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی به صورت ۲ خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل واقع شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.