• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

ظرفیت جابه جایی مسافر از طریق قطار در البرز افزایش یافت

  • کد خبر : 27529
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
ظرفیت جابه جایی مسافر از طریق قطار در البرز افزایش یافت
 استاندار البرز با اشاره به افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین توسط رییس جمهوری گفت : افتتاح این طرح موجب افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر از طریق قطار در این مسیر شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در آیین  افتتاح خط دوم راه آهن کرج – قزوین افزود: تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور شرایط خاصی در البرز به وجود آورده و

به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، شده است.

وی بیان داشت:  برهمین اساس میزان تبادل جمعیت از محورهای مواصلاتی البرز و بار ترافیک ملی در این استان، مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفت و بزرگترین پروژه‌های راه سازی استان پس از مدت ها انتظار به سرانجام رسید.
وی افزود: بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و ادامه آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج – هشتگرد از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور و عنایت ویژه رییس ‌جمهور محترم و وزرای مربوطه محقق شد.
شهبازی با اشاره به ویژگی های خط دوم راه آهن کرج – قزوین عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۰۴ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط  رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس  بهره‌برداری شد.
وی افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر -کیلومتر در سال، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن-کیلومتر در سال، افزایش سرعت سیر قطار مسافری به میزان ۳۰ درصد، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان حاصل از کاهش مصرف ،  قرار گرفتن پروژه در کریدور شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب، افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها، ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را از جمله مزایای راه اندازی خط دوم راه آهن کرج – قزوین برشمرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27529

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.