• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

موفقیت راه آهن ایران در دیپلماسی حمل و نقل

  • کد خبر : 22086
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
موفقیت راه آهن ایران در دیپلماسی حمل و نقل
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر توسعه حمل و نقل رلی را حزو اولویت های خود قرار داده است و ما با توجه به مصالح مردم تلاش می کنیم تا حمل و نقل ریلی را از نظر کمی٬ کیفی و فناوری توسعه دهیم.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه های آینده در هتل اوین تهران برگزار شد با اشاره به اینکه ارکان نظام در سال های اخیر توسعه حمل و نقل ریلی را جزو اولویت های خود قرار داده اند گفت: شرکت راه آهن با توجه به مصالح مردم تلاش می کند تا حمل و نقل ریلی را از نظر کمی، کیفی و تکنولوژی توسعه دهد به همین منظور سندی کمتر از سه هفته پیش در شهر آنکارای ترکیه به امضا رسید  که در آن کریدور جدیدی درمسیر جاده ابریشم برای ترانزیت کالا از چین به اروپا از طریق ایران ایجاد شده است.

سعید رسولی مزیت های توسعه حمل و نقل ریلی در کشور را کاهش مصرف سوخت ، کاهش سوانح رانندگی و آلاینده های زیست محیطی دانست و افزود:راه آهن شبیه عروق یک بدن باید پیوستگی خود را حفظ کند و ارزش این شق حمل ونقل به پیوستگی و اتصال آن به خطوط ریلی دیگر کشورهای منطقه است.
مدیر عامل راه آهن ادامه داد: مزیت راه آهن در پیوستگی و اتصال به خطوط ریلی دیگر کشورهای جهان است و اگر این پیوستگی قطع شود حمل و نقل ریلی موفقیتی نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه در اجرایی شدن این رویکرد استفاده از پشتیبانی های فنی اتحادیه بین المللی راه آهن ها برای ما اهمیت زیادی دارد تصریح کرد:برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده توسط اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در ایران موفقیت دیپلماسی بزرگی برای شرکت راه‌آهن است و همواره افرادی که در حوزه حمل و نقل ریلی فعال هستند انسان های مهربان و سخت کوشی هستند که به شدت به توسعه حمل و نقل ریلی در سطح بین المللی و در کنار هم فکر می کنند..
مدیر عامل راه آهن افزود: رعایت استانداردها و دستورالعمل های اتحادیه راه آهن ها (UIC) برای یکسان سازی قوانین و مقررات در سطح بین المللی اهمیت زیادی دارد و راه آهن ایران همواره از کمک های علمی و تخصصی این اتحادیه در برخوردار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، آیا «یو آی سی» می‌تواند نقشی در جذب کمک‌های فنی و مالی از نهاد‌های بین‌المللی برای راه‌آهن ایران داشته باشد، گفت: راه‌آهن ایران در تعامل مناسبی با «اتحادیه راه‌آهن‌ها» است و این سازمان از اعضای خود پشتیبانی فنی و علمی از جمله راه‌آهن ایران می‌کند، اما حوزه تامین مالی و فاینانس  قواعد مربوط به خود را دارد و از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22086

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.