• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

عملیات احداث پارکینگ بزرگ راه‌آهن ورامین آغاز شد

  • کد خبر : 27019
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
عملیات احداث پارکینگ بزرگ راه‌آهن ورامین آغاز شد
با حضور معاون فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، مدیر کل راه‌آهن استان تهران و مسئولان محلی، عملیات احداث پارکینگ بزرگ راه‌آهن شهرستان ورامین روز یک‌شنبه آغاز شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت: عبور و مرور ریلی مردم جنوب‌شرق استان تهران و انتقال به تهران، یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که با پیگیری‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های مختلف از جمله روگذرها و زیرگذرهای متعدد، این امر محقق شده است.
حسین کاغذلو افزود: یکی از مطالبات مردم در استفاده از قطار حومه‌ای، دسترسی به پارکینگ مناسب خودروها است که مقدمات اجرای این پروژه، با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان راه‌آهن استان تهران فراهم شد و عملیات اجرایی آن از امروز آغاز گردید.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح که با مشارکت شهرداری ورامین انجام خواهد شد، محوطه ایستگاه راه‌آهن ورامین به پارکینگ بزرگ شهر تبدیل می‌شود و با تکمیل آن، مسافران می‌توانند خودروهای خود را در این منطقه پارک کرده و از قطار حومه‌ای استفاده کنند.
وی افزود: در سال‌های گذشته، دو پل روگذر امام رضا(ع) و زیرگذر۱۵ خرداد با اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت احداث گردید تا یکی از مهمترین معارضین اجرای خط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای برطرف شود.
فرماندار ورامین اظهار کرد: سال گذشته و درعملیاتی که به گفته مسئولان راه‌اهن رکوردی جدید در تاریخ احداث زیرگذر در خطوط گرم راه‌آهن(خطوطی که قطار از روی آن عبور می‌کند) محسوب می‌شود، زیرگذر موسوم به باغ صالح ورامین احداث گردید تا مشکل تردد چند ساله مردم این منطقه برطرف گردد.
وی گفت: یکی از دیگر تقاطع‌های مهم شهرستان، اتصال شهرک مدرس به روستاهای علی‌آباد و باغخواص است که سال‌های گذشته، شرکت راه‌آهن برای سهولت تردد خودروها، اقدام به احداث زیرگذری کرده بود که به دلیل مشکلات فنی، تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است.
کاغذلو تصریح کرد: در جریان بازدید معاون فنی شرکت راه‌آهن مقرر شد تا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این زیر گذر، در محل فعلی تردد خودروها از روی ریل، زیرگذر دیگری با مشارکت شهرداری ورامین احداث شود تا مشکل تردد مردم برطرف و خطرات احتمالی برخورد قطار با رهگذران و خودروها از بین رود.
وی افزود: هم اکنون پل روگذر روستای قاسم‌آباد ورامین از سوی شرکت راه‌آهن در حال احداث است که با تکمیل آن تا پایان امسال، کلیه تقاطع‌های راه‌آهن با جاده‌های جنوبی شهرستان ورامین به صورت غیر هم‌سطح در می‌آید.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
راه‌آهن در طول مسیر عبور از شهرستان ورامین با جاده‌های خیرآباد جنوبی، شهرک مدرس، روستای موسی‌آباد، روستای قاسم‌آباد، بلوار شهید باهنر، بلوار امام رضا(ع) روستای سلمان‌آباد و روستای قلعه بلند تقاطع ایجاد کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27019

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.