• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد شد

  • کد خبر : 11008
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد شد

0 (0) بررسی توسعه ریلی در گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن یزد: غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد شد به‌منظور توسعه زیرساخت‌های مسافری در استان یزد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد ‌شده است. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سیدمصطفی داوودی […]

0
(0)

بررسی توسعه ریلی در گفت و گو با مدیرکل راه‌آهن یزد:
غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد شد

به‌منظور توسعه زیرساخت‌های مسافری در استان یزد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد ‌شده است.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سیدمصطفی داوودی مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه یزد در مثلث طلائی گردشگری کشور قرار دارد، گفت: اطلاعات موردنیاز گردشگران در این غرفه به گردشگران ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای بازدید گردشگران از مراکز گردشگری، در این غرفه انجام می‌شود.
وی بابیان اینکه، 25 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های مسافری در دو ایستگاه یزد و بافق اختصاص داده‌شده، افزود: پس از اخذ نتیجه مناقصه، عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌های این دو ایستگاه آغاز خواهد شد.
داوودی با یادآوری اینکه توسعه و بهسازی ایستگاه‌های نائین، اردکان و میبد نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این اداره کل، گفت: 70 میلیارد ریال پروژه‌های در حال اجرا در این اداره کل تعریف‌شده است که ازجمله آن می‌توان به مسقف کردن سکوی یک و دو ایستگاه یزد به مساحت 12 هزار مترمربع، توسعه انبار سوخت مبارکه، موتورخانه حرارتی و احداث نمازخانه ایستگاه نائین اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 40 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی ایستگاه اداره کل راه‌آهن یزد تخصیص داده‌شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساخت ریلی کشور، پروژه بافق- زرین‌شهر به طول 500 کیلومتر است که 250 کیلومتر آن در یزد واقع‌شده و 50 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه‌آهن یزد بابیان اینکه 200کیلومتر باقی‌مانده این مسیر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: برای اتمام این پروژه حدود 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه در 3 ماهه اول سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ساخت کارخانه‌های تعمیر لکوموتیو در یزد را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل خواند و گفت: تاکنون حدود 100 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه و حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در سه‌ماهه اول سال 98 به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه بابیان اینکه این اداره کل در حال مذاکرات اولیه با استانداری یزد برای راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای یزد است، افزود: پیش‌نویس و تفاهم‌نامه راه‌اندازی این قطارها آماده‌شده و قرار است از شهر عقدا تا مهریز قرار حومه‌ای برقرار شود.

احداث قطار حومه‌ای عقدا – مهریز از سال 98
داوودی بابیان اینکه در فاصله میان عقدا و مهریز 5 شهر بافاصله‌های کوتاه قرار دارند که از خدمات قطارهای حومه‌ای بهره خواهند برد، اضافه کرد: از سال گذشته مشاوری برای احداث این پروژه، تعیین و مطالعات اولیه و هماهنگی با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام‌شده که به‌محض امضای پیش‌نویس، عملیات اجرای این قطار حومه‌ای آغاز خواهد شد.
وی تشریح کرد: ازآنجاکه احداث این قطار حومه‌ای، اقدامی 4 جانبه است، توافقات اولیه انجام‌شده و تعهدات طرفین در حال ارزیابی است و امیدواریم که با امضای این توافقنامه در سال جاری، بتوانیم عملیات اجرایی این قطار حومه‌ای را از سال 98 آغاز کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.