• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

فارس در مسیر اَبَر پروژه راه آهن جنوب به شمال کشور

  • کد خبر : 28392
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
فارس در مسیر اَبَر پروژه راه آهن جنوب به شمال کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: خط ریلی شیراز – بوشهر یک طرح بزرگ است که جنوب را به شمال کشور متصل می‌کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه خط ریلی شیراز – بوشهر یک ابرپروژه است چرا که هیچ گونه طرح ریلی به این مقیاس در سطح کشور در قالب یک پروژه اجرا نشده است، اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح خط ریلی شیراز – بوشهر مورد نیاز است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

او ادامه داد: طول راه آهن شیراز – بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که ۳۱۰ کیلومتر آن در فارس و ۱۲۷ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد و در ادامه آن راه آهن بوشهر به عسلویه هم وجود دارد که جمعاً ۶۴۲ کیلومتر می‌شود و پیشرفت آن حدود ۸ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه این طرح ۱۸ قطعه است، اضافه کرد: تعدادی از قطعات این طرح در استان فارس و تعدادی در بوشهر قرار دارد.

محمود رضایی کوچی بیان کرد: ۲ قطعه این طرح از سمت استان فارس شروع شده و حدود ۱۰۰ کیلومتر است و ۳ قطعه آن هم از سمت بوشهر شروع می‌شود که حدود ۱۲۵ کیلومتر است.

او گفت: قطعاتی که از سمت استان فارس اجرایی شده قطعه یک ۴۰ درصد و قطعه ۲ آن ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعاتی هم که از سمت استان بوشهر شروع شده حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راه آهن جنوب به شمال کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی است و از طریق شرکت ساخت توسعه زیربنا‌ی حمل و نقل کشور چندین پیمانکار برای این کار قرار داده شده است.

محمود رضایی کوچی با اشاره به اینکه این طرح فرا منطقه‌ای است و خاص استان فارس نیست، اضافه کرد: این پروژه استان بوشهر را به فارس و از طرفی استان فارس را به استان‌های مرکزی و خراسان وصل می‌کند و در مسیر شبکه ریلی جنوب به شمال کشور قرار می‌گیرد.

او گفت: از دیگر مزایای اجرای این طرح اینکه کارخانه‌ها و مناطق اقتصادی همچون منطقه ویژه پارس جنوبی و مناطقی از استان بوشهر در مسیر این شبکه ریلی قرار دارند و تاثیر مثبتی در توسعه شبکه‌های ریلی، توسعه‌های اقتصادی اجتماعی، افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش سوخت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: اجرای عملیات عمرانی این طرح از طریق فاینانس خارجی دنبال می‌شود.

محمود رضایی کوچی درخصوص اینکه این طرح چه زمانی تکمیل و به پایان می رسد، بیان کرد: از آنجا که اعتبار مورد نیاز پروژه‌های بزرگ بالا است و زمان اجرای آن ها هم طولانی می‌شود به همین جهت بخش‌هایی از این طرح اجرا شده و دیگر بخش‌ها هم در حال تکمیل است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28392

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.