• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فرمانده بسیج راه‌آهن در نشست«امربه معروف و نهی از منکر»: هر کسی به سهم خود، خوب عمل کند

  • کد خبر : 9643
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
فرمانده بسیج راه‌آهن در نشست«امربه معروف و نهی از منکر»:  هر کسی به سهم خود، خوب عمل کند

0 (0) نشست تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ویژه گروه های یاوران معروف راه‌آهن در ساختمان مرکزی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه‌آهن در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت […]

0
(0)

نشست تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ویژه گروه های یاوران معروف راه‌آهن در ساختمان مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ داوود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه‌آهن در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام بیاتی دبیر ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: دهه اول ماه محرم هفته احیای امر به معروف نامگذاری شده که به قول مقام معظم رهبری یک واجب فراموش شده است؛ واجبی که متاسفانه برخی به آن بی توجه هستند و آن سبک می شمارند و با آن غیرکاربردی و تشریفاتی برخورد می‌کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس ما الهام گرفته از تفکرات عاشورایی بود، افزود: دین پیامبر اکرم (ص) سراسر معروفات بوده و سیدالشهدا در حقیقت به دنبال اجرا کردن دین حضرت رسول بوده و به عبارتی امام حسین(ع) کشته معروفات بوده است.
وی افزود: همین مکانی که در آن قرار گرفته ایم در سطحی می‌تواند کربلا باشد و لحظه ای که در آن هستیم می‌تواند عاشورا در نظر گرفته شود، از این رو با عمل درست و مناسب، در هر سطحی، می‌توانیم در صف یاران سیدالشهدا قرار بگیریم.
فرمانده مرکز مقاومت بسيج راه‌آهن با بیان اینکه اگر می خواهیم آمر باشیم ابتدا عامل باشیم، تاکید کرد: قرار نیست کل سیستم را درست کنیم بلکه اگر هر کسی به سهم خود، خوب عمل کند، آینده خوبی برای خود و کشورمان رقم خواهد زد.
باورهای درست، امربه معروف و نهی از منکر را می سازد
سعید عزیزی حافظ قرآن و دکتر روانشناس هم در ادامه این مراسم گفت: اخلاق با فطرت و وجود انسان سازگار است به همین خاطر تمام ادیان با اخلاق شروع می‌شود و اگر این ترتیب به هم بریزد دین گریزی و دین ستیزی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه اگر دین تنها با احکام آن شناخته شود جز پوسته دین، چیزی از آن باقی نخواهد ماند، ادامه داد: پر رنگ جلوه دادن مباحث اخلاقی، اولین راه ورود به امر به معروف است. اکنون مسائلی مانند حق اجتماعی، حق الناس، بیت المال و مسائل اقتصادی، مباحث روز است.
وی گفت: اگر باورها و اعتقادات محکم نباشد، مناسک و احکام وجود نخواهد داشت. باورهای درست است که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه می سازد ضمن اینکه باورهای غلط و خرافی نیز آسیب های زیادی به دین و جامعه وارد می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.