• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

فروش ۱۸۱ میلیون بلیت هواپیما و قطار برای تعطیلات سال نو چین

  • کد خبر : 23252
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
فروش ۱۸۱ میلیون بلیت هواپیما و قطار برای تعطیلات سال نو چین
وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد برای تعطیلات سال نو این کشور موسوم به عید بهاره ۱۰۲ میلیون قطعه بلیت قطار و ۷۹ میلیون قطعه بلیط هواپیما فروخته شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، عید بهار و سال نو چین به تقویم کشاورزی که «چون یون» یا «چونگ جیه» خوانده می شود امسال از ۲۴ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ تا ۱۰ بهمن) ادامه دارد این ایام که از آن به عنوان تعطیلات طلایی هفت روزه یاد می شود بزرگترین و مهمترین عید چینی ها است در این ایام تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی تعطیل هستند.

بخش دوم تعطیلات امسال چینی ها یک تعطیلات ۴۰ روزه از روز ۱۰ ژانویه تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ دی ۲۹ بهمن) را شامل می شود در این ایام سازمان های دولتی دایر اما مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند.

شرکت راه آهن چین خاطر نشان کرده است برای پاسخگویی به نیاز مسافران در این ایام روزانه ۵ هزار و ۲۷۵ قطار آماده حرکت خواهد بود که می تواند ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر را در طول روز جابجا کند.

پیش بینی شده است در ایام تعطیلات عید بهار چین شمار کسانی که با قطار سفر می کنند به ۴۴۰ میلیون نفر برسد که در این صورت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین پیش بینی سازمان هواپیمایی این کشور حاکی است که در این مدت ۷۹ میلیون نفر با هواپیما سفر خواهند کرد که ۸.۴ درصد بیش از یک سال قبل خواهد بود.

این سازمان افزوده است برای مسافران در این دوره تعطیلات عید بهار،  بیش از ۱۶ هزار پرواز اختصاص داده شده است.

فروش بلیت های هواپیما در روزهای اخیر به مقصد آمریکا و استرالیا به دلیل تیرگی روابط چین با این دو کشور کاهش چشمگیری داشته و شمار کمتری از بلیت های هنگ کنگ و تایوان به دلیل تحولات این دو منطقه فروخته شده است اما بر عکس شمار فروش بلیت برای کشورهای ژاپن،  کره جنوبی و تایلند افزایش چشمگیری داشته است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23252

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.