• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

فلج شدن حمل و نقل ریلی فرانسه بخاطر اعتصابات سراسری

  • کد خبر : 22668
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
فلج شدن حمل و نقل ریلی فرانسه بخاطر اعتصابات سراسری
دامنه اعتراضات به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی، به شبکه راه آهن این کشور کشیده و باعث فلج شدن حمل و نقل ریلی فرانسه شد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از رویترز انگلیسی٬ شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه به دلیل اعتصابات کارگران این بخش فلج خواهد شد. روز سه شنبه سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه اعلام کرد این گروه در روز پنجشنبه، که روز اعتصابات در اعتراض به طرح دولت فرانسه در اصلاح نظام بازنشستگی است، قادر خواهد بود تنها ۱۰ ٪ از جابجایی حمل و نقل ریلی را تضمین نماید. وی دلیل این موضوع را “بسیج اعتصاب گسترده و شدید” کارگران راه‌آهن در روز پنجشنبه اعلام کرده است. سخنگوی شرکت راه آهن فرانسه (SNCF) که در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مرکزی این شرکت سخن می‌گفت، تصریح کرد: «در روز اعتصاب، از هر ده قطار سریع السیر تنها یک قطار فعالیت خواهد کرد؛ همچنین از هر ده قطار بین شهری، تنها یک قطار قادر به ارائه سرویس حمل و نقل خواهد بود.»
وی افزود: «اعتصاب روز پنج شنبه سبب شده است که از هر “ترانسیلین” نیز یک قطار در شبکه ریلی، رفت و آمد داشته باشد.» “ترانسیلین”، یک شبکه راه‌آهن حومه‌ای در ناحیه «ایل-دو-فرانس» است. به همین دلیل در نواحی منطقه‌ای «بریتاین» و «اوسیتانی»، عملا حمل و نقل سریع السیر صفر خواهد بود و “شبکه منطقه‌ای سریع السیر” با اختلال روبرو می‌شود. سخنگوی راه آهن فرانسه گفت: اعتصابات روز پنج شنبه بسیار قوی است و شبکه حمل و نقل را با بی نظمی و نابسامانی شدید روبرو خواهد کرد.
بر اساس برنامه اصلاح نظام بازنشستگی، دولت فرانسه قصد دارد با هدف جبران کسری بودجه خود، از هزینه‌های دولتی بکاهد. در طرح اصلاحات، علاوه بر افزایش سنوات خدمت و کاهش حقوق بازنشستگان، دولت دست به تعدیل نیرو خواهد زد که این موضوع، نگرانی کارکنان و کارگران در بخش‌های مختلف را برانگیخته است چرا که معتقدند این طرح، وضعیت اسفناک کارگران و کارمندان را، فاجعه بارتر خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.