• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

فیدر تخلیه و بارگیری بناب (زنجان) به بهره برداری رسید 

  • کد خبر : 17652
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
فیدر تخلیه و بارگیری بناب (زنجان) به بهره برداری رسید 

0 (0) با حضور مدیرعامل راه آهن فیدر تخلیه و بارگیری بناب (زنجان) به بهره برداری رسید  با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب در منطقه شمالغرب راه آهن کشور به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی […]

0
(0)

با حضور مدیرعامل راه آهن

فیدر تخلیه و بارگیری بناب (زنجان) به بهره برداری رسید 

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب در منطقه شمالغرب راه آهن کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » در مراسم بهره‌برداری از این فیدر، از سرمایه ‌گذاری ‌بخش خصوصی در راه اندازی فیدر تخلیه و بارگیری قطارهای باری در این منطقه قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: راه آهن و خطوط ریلی کشور اساساً به همه مردم ایران تعلق دارد و حمل و نقل ریلی در ایجاد آرامش و تسهیل جابجایی مردم در شبکه نقش مهمی را ایفا می کند.

رسولی با اشاره به اهمیت سیستم های تخلیه و بارگیری برای تسهیل جابجایی بار در مسیرهای مختلف ریلی کشور بیان کرد: برای آماده سازی فیدر بناب 1.2 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت دو ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه 30 واگن باری می تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش از این بیشتر بارهای این منطقه با استفاده از حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شد، اما با راه اندازی این فیدر و حمل بار با واگن های باری، از این پس شاهد صرفه جویی های بیشتری در مصرف سوخت در این منطقه خواهیم شد و کاهش تردد ناوگان جاده‌ای، کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی محیط زیست، مهمترین دستاوردهای بهره‌برداری از این فیدر در شهرستان بناب است.

** بازدید مدیرعامل راه آهن از کارخانه واگن سازی ایریکو 

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه پس از افتتاح فیدر تخلیه و بارگیری بناب، از کارخانه توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در نزدیکی شهرستان ابهر بازدید کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از این شرکت در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این کارخانه برای تولید انواع ناوگان حمل و نقل ریلی ایجاد شده و تمام تلاش ما در این بخش رونق فعالیت های تمام شرکت های داخلی برای تولید ناوگان ریلی با برند ملی است.

رسولی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های قانونی برای رونق تولید در سال 98 در حوزه ریلی کشور، تاکید کرد: خوشبختانه تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه ۹۷ ظرفیت‌های خوبی را در این زمینه پیش بینی کرده است و با اختصاص منابع مالی مورد نیاز باید تمام شرکت های داخلی را در تولید ناوگان ریلی فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن یادآور شد: در راستای محقق شدن این ظرفیت قانونی قراردادی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تا در سال جاری با اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی، تولید یک هزار دستگاه واگن باری، مسافری، انواع لوکوموتیو و واگن‌های خودکششی در دست اقدام قرار گیرد و شرکت ایریکو نیز می‌تواند در زمینه تولید ناوگان حمل و نقل ریلی مورد نیاز کشور نقش آفرینی کند.

رسولی اظهار داشت: همچنین با برنامه ریزی معاونت ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بخشی از بازسازی واگن های خطوط ریلی کشور در شرکت ایریکو انجام خواهد شد و این نشان می دهد که امسال شاهد رونق تولید ناوگان در شرکت های داخلی خواهیم بود.

گفتنی است، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در سال 82 در نزدیکی شهرستان ابهر فعالیت خود را آغاز کرد و تولید واگن هاي مسافري، از قبيل واگن هاي مترو، ريل باس، منوريل و قطارسبك شهري و همچنين لكوموتیو از مهم ترین محصولات تولید این شرکت است.

** اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی اولویت راه آهن 

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه با بیان اینکه سیاست راه آهن جمهوری اسلامی ایران به استناد بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور، اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی کشور است، گفت: مساله مهم ما در این بخش اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی است، زیرا بسیاری از مراکز بار که فاصله کمی نیز با خط آهن دارند، هم اکنون به شبکه متصل نیستند.

معاون وزیر راه وشهرسازی درعین حال تاکید کرد: بدون تردید با ایجاد لجستیک پارک‌ها و اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی کشور زمینه‌های ارتقای بیشتر بهره وری در شبکه ریلی بیش از پیش فراهم می‌شود و این یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه های شرکت راه‌آهن در ارتقاء بهره‌وری و رشد اقتصادی در این بخش است.

** دیدار مدیرعامل راه آهن با استاندار زنجان

در پایان سفر یک روزه معاون وزیرراه شهرسازی ومدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به استان زنجان، سعید رسولی در دیدار با استاندار این استان مسائل مختلف مربوط به خطوط ریلی کشور در این منطقه را مورد بحث و بررسی قرارداد.

وی، ظرفیت تولید ناوگان ریلی در داخل را در صنعت حمل ونقل ریلی کشور بسیار ارزشمند دانست و گفت: شرکت های سازنده واگن‌های باری، مسافری، لکوموتیو و قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت ریلی به خصوص شرکت ایریکو می توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند، زیرا در صنعت ریلی کشور تکیه و اعتماد شرکت راه آهن به شرکت های داخلی است.

پایان خبر

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.