• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

 قطارباری مسیر لهستان تا ایران را با موفقیت طی کرد

  • کد خبر : 5241
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
 قطارباری مسیر لهستان تا ایران را با موفقیت طی کرد

0 (0)  قطارباری مسیر لهستان تا ایران را با موفقیت طی کرد عصر بازار- شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ، از حرکت آزمایشی قطار کانتینری در مسیر«لهستان ، اوکراین ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و آستارای ایران » خبرداد و گفت : این قطار طی ۹ روز این مسیر را طی کرد. به گزارش پایگاه […]

0
(0)

 قطارباری مسیر لهستان تا ایران را با موفقیت طی کرد

عصر بازار- شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ، از حرکت آزمایشی قطار کانتینری در مسیر«لهستان ، اوکراین ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و آستارای ایران » خبرداد و گفت : این قطار طی ۹ روز این مسیر را طی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, این شرکت روز پنجشنبه گزارش داد که قطار کانتینری آزمایشی در قالب طرح حمل و نقل در مسیر بین المللی جنوب – غرب از ایستگاه «اسلاوکوف» لهستان به مقصد ایران حرکت کرده و وارد ایستگاه آستارای ایران شده و هم اکنون در مسیر برگشت است .

بنا به این گزارش شرکت « آ .د.ی کانتینر» وابسته به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و پیمانکار این طرح ، با همکاری شرکت ‘Hupac Intermodal ‘ سوئیس موفق به اجرای این طرح شده است .
قطار کانتینری آزمایشی در مجموع مسیر دو هزار و 356 کیلومتری ، شامل مسیر 399 کیلومتری در خاک لهستان ، 965 کیلومتری در خاک اوکراین ، 396 کیلومتر در خاک گرجستان و 596 کیلومتر نیز در خاک جمهوری آذربایجان و سپس ایران را ، ظرف 9 روز طی کرده است .
این قطار آزمایشی به سیستم GPS مجهز است که حرکت آن را در طول مسیر ردیابی می کند.
قطار کانتینری آزمایشی با هدف بررسی مسایل تکنولوژی و نیز مدت حمل و نقل محموله ها در مسیر بین المللی جنوب – غرب راه اندازی شده است .
ایستگاه اسلاوکوف لهستان در تقاطع خط ریلی به عرض 1520 میلی متری و خط آهن استاندارد اروپایی 1435 میلیمتری واقع است که امکان تحویل محموله ها از کشورهای اروپای غربی در این ایستگاه و سپس حمل و نقل آنها از طریق مسیر جنوب – غرب را فراهم می کند .
شرکت راه آهن هدف از تا سیس شرکت وابسته ‘ آ .د.ی کانتینر ‘ را واگذاری حمل و نقل کانتینری بر عهده این شرکت عنوان کرد .
جاوید قربان اف رییس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که تاسیس این شرکت به توسعه ظرفیت های تر انزیتی کشورش کمک کند .
مسیر بین المللی حمل و نقل جنوب غرب شاخه ای از مسیر بین المللی شمال –جنوب به شمار می رود و هدف از راه اندازی این مسیر انتقال محموله ها از کشورهای جنوب شرقی آسیا به اروپای شرقی و از آنجا نیز به کشورهای اروپای غربی از طریق خاک ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان و اوکراین می باشد .
تا به حال چند نشست با حضور مسوولان و نمایندگان رآه آهن جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان برای توسعه این مسیر بین المللی برگزار شده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.