• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

قطارهای گردشگری و اقامتگاه های بوم گردى به ایجاد سفر ارزان قیمت کمک می کنند

  • کد خبر : 3051
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
قطارهای گردشگری و اقامتگاه های بوم گردى به ایجاد سفر ارزان قیمت کمک می کنند

0 (0) علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری داخلی و ارزان‌قیمت گفت: «گران بودن و هزینه‌های بالای تمام‌شده حوزه‌ گردشگری یکی از چالش‌های پیش رو است، البته در حال تلاش هستیم که این قیمت‌ها […]

0
(0)

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری داخلی و ارزان‌قیمت گفت: «گران بودن و هزینه‌های بالای تمام‌شده حوزه‌ گردشگری یکی از چالش‌های پیش رو است، البته در حال تلاش هستیم که این قیمت‌ها را با تمهیدات ویژه‌ای کنترل کنیم و بین ایام پرگردشگر و کم‌گردشگر تفاوت قائل شویم.»

او افزود: «در همه‌جای دنیا در ایام پرگردشگر هزینه‌ها بالاست و بسته‌های گردشگری گران است، اما ایام کم‌گردشگر نیز برای کسانی که می‌خواهند سفر ارزان‌تری داشته باشند وجود دارد.»

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: «متأسفانه این مسئله چندان در کشور ما رعایت نمی‌شود و در تمام ایام سال معمولا قیمت‌ها یکنواخت است. همچنین زنجیره گردشگری فقط منوط به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست و بخش‌های مختلفی نظیر قیمت ارز، قیمت ویزا، حمل‌ونقل و… در این زنجیره دخیل هستند که می‌توانند بر قیمت تمام‌شده اثر بگذارد، در نتیجه همه باید کمک کنند تا بتوان این قیمت را کنترل کرد.»

او خاطرنشان کرد: «البته تمهیداتی نیز برای پایین‌تر آمدن قیمت گردشگری در کشور اندیشه شده است. موج طبیعت‌گردی در دنیا ایجاد شده و طبیعت‌گردی در دنیا در حال رشد است‌، در داخل کشور ما نیز همین‌طور است. خوشبختانه توانستیم با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم کمبود فضا را جبران کنیم و هم قیمت‌تمام شده را کنترل کنیم. بوم‌گردی ارزان یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به سفر ارزان کمک کند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «همچنین حمل‌و‌نقل ریلی به کمک حوزه گردشگری آمده زیرا شاید بلیت‌های هوایی بخشی از سفر گران به‌ویژه در ایام پرگردشگر را تشکیل می‌دهند. قطارهای گردشگری، موضوع زیبایی دارند که در آن فقط رسیدن به مقصد مهم نیست و کل مسیر می‌تواند مسیر گردشگری باشد. همچنین این قطارهای گردشگری تنوع خوب و قیمت مناسب‌تری دارند و خوشبختانه کم‌کم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.»

او بیان کرد: «با توجه به نزدیکی به ایام نوروز جلسات متعددی را برای عید برگزار کردیم تا برنامه‌های نوروز97 شامل برنامه‌های بانشاطی باشد که جامعه به آن نیاز دارد. اعتقاد داریم که می‌توان در کشور تفریح کرد، تفریحی سالمی که همراه با گناه نباشد و برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه‌های خود را دارد.»

مونسان درباره بازنگری سند جامع گرشگری گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با همکاری سازمان جهانی جهان‌گردی در حال بازنگری سند جامع گردشگری است، کارشناسان سازمان جهانی گردشگری نیز چندین بار از ایران بازدید کردند و برنامه‌ها به‌خوبی پیش برده می‌شود تا انشا‌ءالله سند جامع گردشگری برای کشور آماده کنیم.»

او تأکید کرد: «البته تا زمان تدوین این سند تمهیداتی نیز به‌کار بسته شده و متناسب با ظرفیت‌های هر استان برنامه هر استان را آماده کردیم و به‌زودی آن را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا با این برنامه‌ها موضوعات خود را تا زمان بازنگری سند جامع گردشگری در استان‌ها پیش ببرند.»

معاون رئیس‌جمهوری در پاسخ به این سؤال که پاره‌ای از کشورها آثار فرهنگی‌‌ ایران را به‌نام خود ثبت می‌کنند، گفت: «ما دو نوع ثبت در میراث جهانی یونسکو داریم، یکی ثبت میراث ملموس که شامل آثار تاریخی است که خوشبختانه به‌خوبی پیش می‌رود، هر کشور برای ثبت آثار ملموس در فهرست میراث جهانی یونسکو دارای سهمیه مشخصی است و نمی‌تواند هر تعدادی را که تمایل دارد در یونسکو به‌ثبت برساند اما باید آن سهمیه مشخص را رعایت کنند. خوشبختانه ما از سهمیه کشور به‌صورت کامل استفاده کردیم.»

او افزود: «در بخش میراث ناملموس این سهمیه برای کشورهایی که میراث‌ ناملموسی را به‌صورت مشترک ثبت می‌کنند وجود ندارد و می‌توان هر تعداد ثبت انجام داد، و اگر به‌صورت انفرادی باشد شامل سقف سهمیه خواهد بود. ما در این بخش نیز از سهمیه خود به‌صورت کامل استفاده می‌کنیم. از طرفی سعی کردیم از طریق همکاری با سایر کشورها که با آن‌ها موضوعات مشترکی داریم به‌صورت مشترک جلو ببریم و تعداد ثبت‌های خود را افزایش دهیم.»

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.