• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

قطار باری چین-ایران راه اندازی شد

  • کد خبر : 23016
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
قطار باری چین-ایران راه اندازی شد
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دستاوردهای حمل و نقلی خصوصا در حوزه حمل و نقل ریلی گفت:امسال توانستیم برای اولین بار در مسیر شرق به سمت کشور چین قطار‌های باری‌ای را راه‌اندازی کنیم.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل با بیان اینکه رانندگان کامیون در ۲۶ آذر به دستور امام خمینی (ره) لبیک گفتند و حرکت تاریخی‌ای را در آن دوران به نمایش گذاشتند به همین مناسبت هفته‌ای به نام هفته حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فرصت نمایشگاه، فرصتی برای ایجاد گفتگو، تعامل و مرور بر تجربیات بخش‌های مختلف حمل و نقلی است گفت: ارزیابی عملکرد و تصویرسازی برای آینده مطلوب‌تر است و فرصتی را برای تمامی بخش‌های حمل و نقلی ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای تجدید میثاق تمامی شرکت‌های حمل و نقلی برای همدلی و همکاری جهت توسعه و پیشرفت کشور است و باید این فرصت را مغتنم شمرد.

اسلامی افزود: در تعامل، ملاقات و بازدید‌هایی که در حاشیه این نمایشگاه انجام می‌شود باید سنگ بنای حرکتی نو را بگذاریم و از پرتو خدمت بتوانیم تحرک بیشتری را در حوزه حمل و نقل و صنایع وابسته ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی شامل دو بخش از جمله راه و شهرسازی و مسکن و ساختمان است، گفت: ما با همین فرصت‌هایی که در این دو بخش ایجاد می‌شود باید سعی کنیم از رکود خارج شویم و برای رونق اقتصادی فرصت‌های بیشتری را پایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون دستاورد‌های بسیار بزرگی را توانسته‌ایم به دست بیاوریم افزود: بسیاری از عوامل و موانعی که در حوزه‌های مختلف وجود داشت را توانستیم در کمیسیون‌های مختلف برطرف کنیم و در حوزه رونق اقتصادی هم با کشور‌های همسایه تفاهم‌نامه‌های بسیار زیادی را امضاء کرده‌ایم به طوری که دیگر هیچ مانع و مشکلی در حوزه‌های حمل و نقلی در بین کشور‌های همسایه وجود ندارد و مسیر‌های ترانزیتی را در بین بخش‌های مختلف توانسته‌ایم ایجاد کنیم.

اسلامی اظهار کرد: در حوزه راه آهن ما عضو اتحادیه بین‌المللی راه آهن شدیم و با توجه به موقعیتی که در این بخش به دست آوردیم تفاهم‌نامه‌های چهار جانبه و پنج جانبه‌ای را بین کشور‌های مختلف منعقد کرده‌ایم و برای اولین بار هم در مسیر شرق به سمت کشور چین توانستیم قطار‌های باری‌ای را راه‌اندازی کنیم و مسیر ریلی ایران به سمت ترکیه هم مجدداً بازگشایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از این فرصت‌های مختلف در حوزه ریلی و با ایجاد تعرفه‌های یکسان حجم بار ترانزیتی ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه دریایی، لجستیک، در بحث مدیریت و در حوزه هواشناسی هم توانسته‌ایم فرصت‌های دیپلماسی، بین‌المللی و ظرفیت‌سازی‌های مختلفی را ایجاد کنیم.

اسلامی به سرمایه گذاری و شدت بخشیدن به سرعت ساخت پروژه‌های زیرساختی هم اشاره کرد و گفت: به رغم آن که منابع ما محدود بوده است، اما با تمرکز بخشیدن به این بخش‌ها و با ایجاد یک نظام مدیریتی و توزیع منابع مناسب توانسته‌ایم با حداکثر تلاش بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال‌های گذشته تمرکز بیشتر و بهتری را در پروژه‌های زیرساختی داشتیم و با یاری خداوند تا پایان دولت دوازدهم ۲ هزار کیلومتر راه را بهره‌برداری خواهیم کرد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش رفاه و معیشت بیشتر روستاییان از ۳ ماه گذشته متعهد به تکمیل تمامی راه‌های روستایی شده است.

وی گفت: توسعه راه‌های روستایی به عنوان یک اقدام ملی در نظر گرفته شده است و تا پایان سال روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود و ما سعی خواهیم کرد جهت محرومیت زدایی در بخش‌های روستایی تا پایان سال ۹۹ این اقدام را ادامه دهیم.

اسلامی افزود: در بهسازی و نوسازی راه‌ها هم با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا حرکت‌های مختلفی را در جهت کاهش نقاط حادثه خیز انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر چابهار یکی از محور‌های پر حادثه کشور قلمداد می‌شد، گفت: در سال‌های گذشته حداکثر روزانه ۸۰۰ تن بار جابجا می‌شد که تا ۲ سال گذشته این میزان بار به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن افزایش یافت و با این میزان جابجایی حجم بار میزان تصادفات در طول سال ۴۳۰ فقره بود که باعث کشته شدن ۹۰ نفر می‌شد، اما هم‌اکنون میزان جابجایی‌های بار به ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن رسیده و تلفات جاده‌ای هم از ۴۳۰ به ۴۰۳ فقره کاهش یافته است و میزان تلفات هم به ۸۹ نفر رسیده است.

وی افزود: برای اصلاح زیرسازی‌های چابهار اقدامات بسیار زیادی در نظر گرفته شده و تسهیلات مختلفی هم برای این حوزه پرداخت شده است و توجه به پس‌کرانه‌ها و افزایش کسب و کار و فعالیت‌های مختلف در این حوزه هم در اولویت قرار گرفته است.

اسلامی اظهار کرد: راه آهن چابهار به زاهدان هم امروز با توان منابع داخلی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه به ناوگان‌های بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با زنده سازی صنعت و هماهنگی با بخش‌های مختلف نظام پولی و بانکی بتوانیم نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای از جمله اتوبوس و کامیون را سرعت ببخشیم.

وی تاکید کرد: ما هم اکنون شاهد کیفی سازی ناوگان هستیم و برای افزایش کیفیت و پیشرفت پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل و رونق تولید اقد امات لازم را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نوسازی وناوگان ریلی کشور در بودجه سال ۹۸، ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گفته‌ایم، گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی با ۱۶ شرکت حمل و نقلی جهت ساخت لوکوموتیو ناوگان باری و مسافری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و ثبت سفارش هم انجام شده و امیدواریم نوسازی این ناوگان گشایشی در تولید و صنایع ریلی کشور باشد و ما شاهد یک تحرک در تولید و صنعت حمل و نقل ریلی باشیم.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه شناور‌های مسافری و گردشگری هم در سواحل جنوبی و شمالید کشور هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اتیم گفت: مردم باید بتوانند از فرصت‌های دریایی و گردشگری در ایام نوروز استفاده کنند.

وی به هوشمند سازی و لجستیک هم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه یکی از فرصت‌های مهم جهت توجه به لجستیک و هوشمند سازی است و توجه به این شکل اقتصادی و دادن اطمینان به بازرگانان و تجار می‌تواند اهمیت لجستیک را در این بخش افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توجه ناوگان به حوزه لجستیک می‌تواند بخش موثری در جهت توسعه ناوگان‌های مختلف حمل و نقلی باشد.

اسلامی به حوزه فرودگاه‌ها و ناوبری کشور هم اشاره کرد و گفت: فرودگاه‌ها جزء حلقه‌های مفقوده در حوزه حمل و نقلی به شمار می‌روند، اما ما سعی کرده‌ایم با سرمایه گذاری جدید به ویژه در فرودگاه امام خمینی بتوانیم این نظام حمل و نقلی را توسعه بخشیم.

وی اظهار کرد: فرودگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین مرکز حمل و نقلی کشور باید چند هاب جدید به آن اضافه شود تا از تهران محوری این بخش خارج شویم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمامی این اقدامات زیر سایه تحریم‌ها انجام شده و باید بتوانیم با وحدت یک‌پارچگی و تعامل با یکدیگر قدرت حمل و نقلی و لجستیکی را جهت توسعه اقتصادی کشور افزایش دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23016

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.