• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار زنجان به ایستگاه فناوری رسید/ برگزاری ششمین رویداد ” سه شنبه های ریلی با طعم فناوری”

  • کد خبر : 31309
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
قطار زنجان به ایستگاه فناوری رسید/ برگزاری ششمین رویداد ” سه شنبه های ریلی با طعم فناوری”
صبح امروز (۲دی ماه) ششمین سه شنبه ریلی با طعم فناوری با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه ها و ادارات، در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این رویداد تحقیقات کاربردی: سامانه هوشمند سوخت گیری؛ سامانه دستیار لکوموتیوران (DAS) و کارگروه تخصصی بهره وری(مدیریت بهینه عملیات سوختگیری) ارائه و تشریح شد.

سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این رویداد گفت: در کشورهای مختلف یکی از موثرترین راهکارهای توسعه اقتصادی، توسعه راه‌آهن است و این مهم در ایران جز با حمایت از تولید داخل و حمایت از پژوهشگران و محققان، محقق نمی شود.

سعید رسولی ادامه داد: “تولید ملی” و ضرورت حمایت از تولید داخل کلیدواژه‌هایی هستند که بارها و بارها آن را شنیده‌ایم و من به عنوان رییس هیات مدیره راه آهن اعلام می کنم که تمام توان و امکانات خود را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کار می گیریم تا شرایط را برای تولیدکننده داخلی و محققان کشورمان در بخش های مختلف تسهیل کنیم تا تولیدات داخلی باکیفیت و تحقیقات کاربردی بیشتری عرضه شوند.

رسولی معتقد است بسیج و فرهنگ بسیجی تفکری نجات بخش است و این روحیه در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راه آهن ارتقا بهره وری، استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه ها جزو اولویت های اصلی راه آهن است. خوشبختانه هم افزایی همکاران و کارشناسان ما در راه آهن موجب شده تا تحقیقات و پروژه های خوبی انجام بگیرد که نتیجه آن در نهایت موجب ارتقا بهره وری در راه آهن خواهد شد.

وی ضمن تشکر از ارائه های خوب و نتیجه بخش همکاران گفت: این پروژه ها ملموس و دست یافتنی است و خوشحالیم امسال با وجود دریافت کمتر منابع از دولت؛ راه آهن با مدیریت و کاهش هزینه و بهره وری بالاتر توانسته است نتایج ارزشمندتری به دست آورد.

رسولی گفت: تفکری در راه آهن جا افتاده است که نتیجه آن را در اداره راه آهن می بینیم. خوشبختانه تحقیقات کاربردی توانسته است نیاز امروز راه آهن را با توجه به سرمایه های موجود تامین کند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به صحبت های روز گذشته وزیر راه و شهرسازی گفت: جناب اسلامی روز گذشته گفتند که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شعاری را با عنوان ” ایران روی ریل به سوی آینده” انتخاب کرده است و معتقد بودند اکنون این شعار به یک فرهنگ سازمانی در راه آهن تبدیل شده است و تمامی کارکنان راه‌آهن در سراسر کشور  این اراده را دارند که به صورت یکپارچه و متحد بتوانند در مسیر رشد و توسعه گام بردارند.

در ادامه این رویداد، مرکز جهادی پیشرفت اداره کل راه آهن شمال غرب به صورت مجازی افتتاح شد. همچنین در ایستگاه قدیمی راه آهن زنجان، بزرگترین مرکز فرهنگی و کتابخوانی شهر واقع شده است.

سعید رسولی در افتتاح رسمی این مرکز گفت: یک کارکرد سالن های مسافری حضور مسافران در ایستگاه است. این سالن های مسافری کاربردهای زیادی دارند و به نظرم فرهنگ سرا هستند و می توان در این اماکن رویداد های فرهنگی برای هموطنان برگزار کرد و امیدواریم هر کجا که راه آهن و ایستگاه راه آهن قرار دارد موجب خیر و برکت بیشتر برای مردم آن منطقه بشود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، علاقه مندان و همکاران ساختمان مرکزی و مناطق
از طریق سامانه تلویزیون اینترنتی راه آهن به آدرس Railtv.ir ، ویدیو کنفرانس راه آهن و مشاهده فیلم رویدادها در این رویداد حضور داشتند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31309

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.