• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار مسافری باکو- تفلیس – قارص سال آینده راه اندازی می شود

  • کد خبر : 5200
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۰۹
قطار مسافری باکو- تفلیس – قارص سال آینده راه اندازی می شود

0 (0) رییس راه آهن آذربایجان: قطار مسافری باکو- تفلیس – قارص سال آینده راه اندازی می شود رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان، از راه اندازی قطارهای مسافری در خط ریلی باکو – تفلیس – قارص طی سال آینده میلادی خبر داد و گفت: از آنجاییکه این قطارها از خاک سه کشور جمهوری آذربایجان ، […]

0
(0)

رییس راه آهن آذربایجان:

قطار مسافری باکو- تفلیس – قارص سال آینده راه اندازی می شود

رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان، از راه اندازی قطارهای مسافری در خط ریلی باکو – تفلیس – قارص طی سال آینده میلادی خبر داد و گفت: از آنجاییکه این قطارها از خاک سه کشور جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه می گذرد ، قیمت جابجای مسافران نیز با هر سه کشور هماهنگ خواهد شد.
ایران اکونومیست –به گزارش ایران اکونومیست؛ « جاوید قربان اف » روز سه شنبه این خبر را در نشست مجمع بین المللی حمل و نقل ترانس خزر که با حضور مدیران ارشد شرکت های راه آهن ، کشتیرانی و بنادر ، چهار کشور جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، گرجستان ، ترکیه و اوکراین در باکو برگزار شد ، اعلام کرد

مسیر حمل و نقل ترانس خزر، مسیری برای انتقال محموله ها ی چین و آسیای مرکزی، از طریق جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، ترکیه و اوکراین به اروپا است .

قربان اف، با اشاره به اهمیت کریدور حمل و نقل ترانس خزر برای منطقه ، اظهار داشت برای حمل و نقل محموله های مختلف در این مسیر باید تعرفه های واحد از سوی کشورهای حاضر در این طرح به کار گرفته شود .

وی همچنین خاطر نشان کرد جمهوری آذربایجان تعرفه حمل و نقل غلات و ذغال سنگ از طریق خاک خود را کاهش داده است .

رئیس راه آهن قزاقستان ، نیز در این مجمع به تشریح کارکرد مسیر ترانس خزر و افزایش ظرفیت حمل و نقل در این کریدور ، پرداخت و گفت : در سه ماه اول سال میلادی جاری، حجم حمل و نقل محموله ها در مسیر ترانس خزر در مقایسه با زمان مشابه سال پیش ، هشت درصد افزایش یافته و به 302 هز ار تن رسیده است .

کانات آلپیسبایف ، افزود: در سال جاری میلادی حجم حمل و نقل ، از مسیر باکو – آکتائو – باکو 15 هز ار TEU بوده است و همچنین در سه ماه سال جاری 6.1 هزار تن و یا 352 کانتینر از چین به اروپا حمل شده است که سال گذشته این رقم دو هزار تن بود.

آکتائو از بنادر تجاری قزاقستان است.

به گفته وی مسیر حمل و نقل ترانس خزر از ظرفیت های واقعی حمل و نقل یک میلیون تن محموله برخوردار ا ست .

در این مجمع بین المللی ، برنامه حمل و نقل محموله ها در سال جاری میلادی از طریق مسیر ترانس خزر ، فعالیت مجمع بین المللی حمل و نقل ترانس خزر ، تعیین تعرفه های حمل و نقل رقابتی برای محموله های مختلف از جمله غله و ذغال سنگ از قزاقستان و از طریق جمهوری آذربایجان به مقصد بنادر گرجستان ، افزایش قابلیت رقابت مسیر حمل و نقل ترانس خزر در انتقال محموله ها از چین به ترکیه و اروپای جنوبی و بالعکس ، به کار گیری تعرفه هماهنگ شده برای حمل و نقل کانتینرها در کشتی های فیدر در مسیر ترانس خزر بررسی شد .

در پایان این مجمع ،یک یادداشت تفاهم همکاری از سوی مسئولان راه آهن ، کشتیرانی و بنادر جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، قزاقستان ، ترکیه و اوکراین به امضا رسید .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.