• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کاهش وابستگی ایران در تولید ناوگان ریلی کشور

  • کد خبر : 23472
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کاهش وابستگی ایران در تولید ناوگان ریلی کشور
معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با تاکید به اینکه بخش عمده ای از 3 هزار قطعه از لوکوموتیو در داخل کشور بومی سازی شده است گفت: با تولید داخلی قطعات لوکوموتیو واگن های باری و مسافری و خودکشش کاهش وابستگی ایران در تولید و نگهداشت ناوگان ریلی صورت می پذیرد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬ محمد هادی ضیایی مهر در برنامه ای تلویزیونی که از شبکه ابران کالا پخش شد با اشاره به تولید ناوگان داخلی ریلی در کشور تصریح کرد:رویکرد دولت٬ مجلس شورای اسلامی٬ وزارتخانه های راه و شهرسازی و صمت همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت از تولید داخلی در ناوگان ریلی است که این امر با انتصاب سعید رسولی به عنوان مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: طی یکسالی که از مدیریت مدیر عامل شرکت راه‌آهن می گذرد وی تلاش کرد تا با تأمین منابع مالی و مذاکره با سازمان برنامه و بودجه سرمایه‌گذاران را از طریق تبصره ۱۸ و ۱۲ رفع موانع تولید به سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی وا داشته و تولیدات این حوزه را افزایش دهد.

ضیایی مهر با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ میلیون تن بار و ۳۰ میلیون نفر مسافر از طریق خطوط ریلی کشور جا به جا می شوند گفت: برای تامین این میزان ناوگان چاره‌ای جز استفاده از تولیدکننده داخلی نیست به همین خاطر راه آهن جمهوری اسلامی توانست روند تولیدات داخلی در حوزه ناوگان ریلی را توسعه دهد که نتیجه أن ورود ۵۴۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی لوکوموتیو٬ واگن باری و مسافری و خودکشش توسط سازندگان داخلی از ابتدای سال تا کنون بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با ورود این میزان ناوگان ریلی داخلی در ۹ ماه گذشته نسبت به زمان مشابه در پارسال شاهد رشد  ۹۵ درصدی ورود ناوگان ریلی به چرخه بهره برداریهستیم.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تولید ناوگان ریلی خصوصاً در دوبخش لوکوموتیو و خودکشش پیچیدگی و تخصص بالایی لازم دارد افزود: این دستاورد ملی و تولید ناوگان ریلی داخلی با وجود تحریم های امریکا نشان دهنده اقتدار ملی است زیرا که مهندسان داخلی توانستند در سال رونق تولید به تولید قطعات داخلی ناوگان ریلی دست بزنند و علاوه بر اینکه از روند کاهشی و یا حفظ وضع موجود ناوگان راه آهن با توجه به توسعه زیرساختی در آن طی این سال ها جلوگیری کنند در بخش لوکوموتیو ۲ درصد٬ در بخش مسافری و خود کشش ۷ درصد و در بخش ناوگان باری ۳ درصد افزایش را شاهد باشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه میزان قابل توجهی ناوگان ریلی در  آستانه نوروز به چرخه بهره‌برداری افزوده خواهد شد گفت: از ابتدای سال جاری تولیدات ناوگان در واگن پارس رکورد ۲۰ ساله اخیر را زده است و اهتمام دولت، مجلس شورای اسلامی، وزارت راه، وزارت صمت و شرکت راه آهن ج.ا.ا بر تداوم این روند است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23472

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.