• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لذت سفرای اروپایی از دیدن زیبایی های راه آهن شمال

  • کد خبر : 7922
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
لذت سفرای اروپایی از دیدن زیبایی های راه آهن شمال

0 (0) لذت سفرای اروپایی از دیدن زیبایی های راه آهن شمال   مدتی است که آرزوی دیرین علاقمندان به دیدن جاذبه های دلربای راه اهن شمال محقق شده است. به گزارش« توریسم آنلاین» قطار گردشگری شمال ایران این هفته میزبان سفرا و کارکنان سفارتخانه های کشورهای دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد در یک تور یک […]

0
(0)

لذت سفرای اروپایی از دیدن زیبایی های راه آهن شمال

 

مدتی است که آرزوی دیرین علاقمندان به دیدن جاذبه های دلربای راه اهن شمال محقق شده است.

به گزارش« توریسم آنلاین» قطار گردشگری شمال ایران این هفته میزبان سفرا و کارکنان سفارتخانه های کشورهای دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد در یک تور یک روزه بود.

قطاری که مسافرانش را به دیدن جاهایی می برد که تا چندی پیش ممکن نبود وپا گذاشتن به ان یک رویا بود.

گردشگری در مسیر چشم نواز راه اهن شمال با قطاری اختصاصی را باید تجربه کرد تا مکان هایی را در قاب چشمان جای داد که پر از هیجان ، زیبایی و تحسین است.

قطاری که شما را به دل طبیعت، تاریخ و معماری سحرانگیز می برد.

نقطه شروع برنامه قطار گردشگری از ساعت ۶:۴۵ در ایستگاه تهران است. پس ازصرف صبحانه در قطار گردشگری به جلگه حاصلخیز ورامین می‌رسید و با پشت سرگذاشتن آن جلوه‌هایی از حاشیه کویر را در نزدیک گرمسار شاهد خواهید بود.

پس از گرمسار با گردش به سمت شمال، در کنار حبله‌رود قرار گرفته و کمی بعد به اولین ایستگاه مورد بازدید می‌رسید که از نمونه ایستگاه‌های راهآهن با مشخصه‌های ویژه ایستگاه‌های تشکیلاتی سال‌های اولیه راه آهن است. پس از کمی گشت و گذار، به قطار بر می گردید و از مناظر فوق‌العاده دیدنی مسیر کبوتر دره، سیمین‌دشت و زرین‌دشت عبور می‌کنید. با نزدیک شدن به بخش کوهستانی شمال، به داستانی‌ترین و رویایی ترین بخش تور وارد می شوید که نه فقط به لحاظ زیبایی بلکه به لحاظ فنی و تاریخی نیز بسیار جذاب است.

در ده شوراب از قطار پیاده می‌شوید تا علاوه بر تماشای ترکیب فوق العاده‌ای از صنعت و طبیعت، درباره نحوه ساخت خط آهن شمال و مشکلات پیش روی آن نیز بشنوید. با قطار از مشهورترین سازه های راهآهن شمال مانند پل ورسک، سه خط طلا و … دیدن می‌کنید.

در ایستگاه ورسک از قطار پیاده می‌شوید تا نمایی معروف از ورسک را تماشا کنید و عکسی به یادگار ثبت کنید. در ادامه ناهار در قطار صرف می‌شود و مسیر تا سوادکوه ادامه می‌ یابد. با گذشتن از نیمه روز در ایستگاه سوادکوه پیاده می‌شوید و ضمن یک پیاده‌روی سبک، بیشتر با راه آهن آشنا خواهید شد. پس از غروب آفتاب، عصرانه را در یکی از ایستگاههای قدیمی صرف می کنید. قطار گردشگری حدود ساعت 9:30 به تهران برمی گردد.

قطار ریل باس، پذیرایی صبحانه، نهار گرم، سه میان وعده، کارشناس گردشگری راه آهن، راهنما، نقشه وبیمه شما را در خاطره انگیز ترین تورریلی همراهی می کنند و سفری دلپذیر را برایتان رقم می زنند. کفش مناسب پیاده روى، کوله سبک، کلاه و عینک آفتابی، لباس مناسب، کارت شناسایی، وسایل شخصى و داروهاى ضرورى هم یادتان نرود. برای داشتن سفری سبز و دوستدار طبیعت ظروف غذا و فلاسک آب جوش همراه داشته باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.