• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن کرمان

  • کد خبر : 29214
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن کرمان
مدیرکل راه آهن استان کرمان با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن گفت: طی دوره های مختلف هر بار قطعه زمینی از راه آهن جدا شده و انگار زمین نذری بوده که برداشتند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، مجید ارجونی، یکشنبه(۲۶ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه«ایمنی» برند راه آهن استو معتقدیم قطارها باید عاری از حادثه و سانحه باشد؛ افزود: راه آهن کرمان از نادرترین راه آهن های ایران است که شمال و جنوب کشور را به هم متصل می کند.

مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: در سال های ۱۳۵۰، ۵۶، ۸۳ و ۸۹ به ترتیب شهرهای زرند، کرمان، بم و فهرج به شورگز و زاهدان متصل به شبکه ریلی شد؛ افزود: در آینده نیز قرار است سیرجان و جیرفت به این شبکه متصل بشوند.

وی با بیان اینکه طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن کرمان ۷۷۲ کیلومتر است که این استان را در رتبه هشتم کشوری قرار داده؛ ادامه داد: با ۵۵۰ کیلومتر خط اصلی در رتبه سوم و ۲۲۲ کیلومتر خط فرعی هفت درصد سهم خطوط فرعی ایران را داریم و در رتبه ششم هستیم که با پیوستن سیرجان رتبه اول ریلی و بار می شویم.

ارجونی به وجود ۲۲ ایستگاه در سطح استان اشاره کرد و از افزایش قابل توجه میزان جابجایی بار خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن بار جابجا کردیم و یکی از مشکلات ما نقص در اعتبارات است و باید از محل اعتبارات استانی مبلغی را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروتکل های ستادمدیریت بیماری کرونا، ۳۱ پروتکل کشوری هم داریم و همه واگن ها ضدعفونی می شود؛ افزود: برای ۱۰ لوکوموتیو جدید و ۶۰۰ واگن قطار باری داریم سرمایه گذاری به مبلغ هزار میلیارد تومان انجام می شود.

ارجونی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن گفت: طی دوره های مختلف زمینی از راه آهن را{گویا} نذری برداشتند و این درست نیست!

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ پروژه اجرا کردیم؛ ادامه داد: طرح جامع ریلی استان برای ۲۰ سال آینده را هم نوشتیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29214

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.