• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مالزی ساخت راه آهن توسط یک شرکت چینی را متوقف کرد

  • کد خبر : 7242
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مالزی ساخت راه آهن توسط یک شرکت چینی را متوقف کرد

0 (0) پکن – ایرنا – شرکت چینی مجری خط آهن مالزی اعلام کرد اجرای این طرح به خواست کوالالامپور و بنا به ملاحظاتی از سوی آن کشور متوقف شده است. به گزارش ایرنا این خط آهن ارزشی در حدود 20 میلیارد دلار دارد و محصول توافقات گذشته دو کشور است اما مالزی می خواهد […]

0
(0)

پکن – ایرنا – شرکت چینی مجری خط آهن مالزی اعلام کرد اجرای این طرح به خواست کوالالامپور و بنا به ملاحظاتی از سوی آن کشور متوقف شده است.

به گزارش ایرنا این خط آهن ارزشی در حدود 20 میلیارد دلار دارد و محصول توافقات گذشته دو کشور است اما مالزی می خواهد هزینه اجرای طرح کاهش یابد.
از زمانی که دولت جدید در مالزی قدرت را در اختیار گرفته است بحث مبارزه با فساد مالی و جلوگیری از اجرای طرح های پرهزینه جدی تر شده است به طوری که یک طرح ریلی دیگر هم که قرار بود توسط سنگاپور برای این کشور اجرا شود متوقف شده است.
روزنامه ‘مورنینگ پست’ از هنگ کنگ می نویسد مجری این طرح شرکت راه آهن چین به حساب می آید که با حروف اختصاری ‘سی سی سی سی’ شناخته می شود و یک پیمانکار بزرگ است.
این طرح راه آهن در واقع متعلق به شرکت ‘ایست کوست ریل وی’ مالزی است که 688 کیلومتر مسیر را شامل می شود و بخش های شرقی شبه جزیره مالزی را به مسیرهای کشتیرانی در غرب متصل می کند.
شرکت چینی در بیانیه ای آورده است این اتفاق باعث نگرانی زیادی شده است بخصوص آنکه بیش از دو هزار و 200 نیروی محلی مالزی هم با این طرح در ارتباط بوده و تعطیلی این طرح برای آنها و خانواده هایشان سخت است.
این بیانیه می افزاید با وجود همه نگرانی ها، شرکت چینی به قوانین و مقررات مالزی احترام می گذارد و به خواست آن کشور، این طرح متوقف می شود.
قرار است ‘لیم گوانگ اینگ’ وزیر دارایی مالزی در روزهای آینده راهی پکن شود تا با مسئولان چینی درباره کاهش هزینه اجرای این طرح گفت و گو کند و اگر توافق حاصل شود طرح دوباره اجرایی خواهد شد.
شرکت چینی یکی از بزرگترین شرکت های مهندسی و سازندگی در جهان به حساب می آید که درگیر یک طرح بسیار بزرگ ریلی در مالزی شده است.
طبق اعلام مقامات راه‌آهن چین، شرکت‌های چینی در حال انجام بیش از 20 پروژه خط‌ آهن با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد یوان (15 میلیارد دلار آمریکا) در کشورهای دیگر نیز هستند.
‘جو جوشون’ مهندس ارشد گروه بین‌المللی راه‌آهن چین گفت که ساخت‌وساز در پروژه‌هایی شامل راه‌آهن چین لائوس، خط‌ آهن متصل‌کننده پایتخت اندونزی جاکارتا به باندانگ، راه‌آهن مرتبط کننده صربستان و مجارستان و قطار مترو ‌در شهر شرقی لاهور پاکستان توسط این شرکت در حال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین کارهای اولیه برای اجرای خط آهن سریع السیر مالزی – سنگاپور و مسکو – کازان در روسیه انجام شده است.
او گفت: شرکت‌های چینی از لحاظ قدرت رقابت در تکنولوژی، ساخت ترن، سیستم‌های کنترل، مدیریت و ایمنی در سطح جهانی هستند.
این مقام شرکت راه آهن چین گفت: شرکت چاینا ریل‌وی رولینگ استاک (سی‌آرآرسی) مجری بسیاری از این طرح ها دارای 75 شعبه و 13 مرکز تحقیق و توسعه در 26 کشور و منطقه جهان است ارزش قراردادهای این شرکت در خارج از مرزهای چین در سال 2016 به 8 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.