• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به صورت آزمایشی از سر گرفته شد

  • کد خبر : 27708
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به صورت آزمایشی از سر گرفته شد
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به صورت آزمایشی از سر گرفته شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فصل تجارت، مهدی عبدالکریم زاده اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های دیپلماسی برای انجام مبادلات مرزی ریلی اینچه‌برون راه‌آهن ترکمنستان پذیرفت امروز (سه شنبه، سوم تیرماه) تعداد ۳۰ واگن از ۱۳۱ واگن متوقف در ایستگاه اینچه برون را پذیرش کند.

وی با بیان اینکه این تبادل با انجام فرآیند ضدعفونی انجام شد، افزود: روزهای گذشته لوکوموتیو و مأموران مانور راه آهن برون اینچه برون عملیات تنظیم واگن‌ها را با اولویت اعزام در دستور کار قرار دادند و امروز واگن‌ها اعزام شدند.

وزن با بیان اینکه این واگن‌ها حامل سیمان بود، افزود: وزن بار هر واگن ۶۵ تن بوده که با وزن خود هر واگن به ۸۰ تن می‌رسد.

عبدالکریم زاده بیان کرد: عملیات ضدعفونی واگن‌ها با تونل بهداشتی ساخته شده طبق استانداردهای بهداشت جهانی و پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دو کشور برای همه واگن‌های فوق انجام و مستندات طی صورتجلسه تنظیمی و تایید شده مسئولان ایستگاه راه آهن اینچه برون و مسئولان مبادله ترکمنستان همراه واگن‌ها تحویل ماموران موظف ترکمن شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم همه ۱۳۱ واگن متوقف، طی روزهای آتی به طور آزمایشی تحویل کشور ترکمنستان شود و بعد از آن در روزهای آینده عملیات مبادله به طور عادی روند خود را پیش خواهد گرفت.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار امیدواری کرد در ماه‌های آینده با پیگیری‌های بیشتر، عقب افتادگی‌های چهار ماهه اول سال در حمل و نقل بین المللی ریلی جبران شود.

گفتنی از هشتم اسفندماه سال گذشته ترکمنستان به دلیل شیوع کرونا از پذیرش محموله‌های صادراتی و ترانزیتی گلستان از مرز اینچه برون خودداری کرده و مکاتبات برای بازگشایی انجام و سرانجام بعد از قول‌های فراوان امروز اعزام کانتیرها انجام شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27708

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.