• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مبتلایان به کرونا امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی را نخواهند داشت

  • کد خبر : 30582
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۲۴
مبتلایان به کرونا امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی را نخواهند داشت
معاون وزیر ارتباطات خبر از طرحی برای جلوگیری استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی‌های اینترنتی برای مبتلایان به ویروس کرونا کووید ۱۹ داد.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایستنا ، «امیر ناظمی» در توییتر خود ضمن اشاره به بررسی که اخیرا وزارت بهداشت انجام داده اعلام کرد که بیست درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه خانگی رار عایت نمی‌کنند؛ مساله‌ای که می‌تواند منجر به شیوع گسترده این ویروس توسط مبتلایان باشد. ناظمی در همین راستا خبر داده با ابلاغ وزارت بهداشت و با کمک خدمات دولت الکترونیکی، بزودی مبتلایان کوید۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند‌.
او جزییاتی از این طرح نیز منتشر ساخته و گفته که برای اجرایی شدن آن، کد ملی بیماران و خریداران بلیت با یکدیگر تطابق داده می‌شوند: «کد ملی مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس شهری با کد ملی بیماران تطابق داده می‌شود و بیماران امکان خرید بلیط یا دریافت کارت پرواز یا سوار شدن را ندارند. کد ملی رانندگان تاکسی اینترنتی با کد ملی بیماران هم به همین منوال چک می‌شود.» هنوز مشخص نیست که آیا API خاصی برای این کار به سایت‌های فروش بلیت قطار و هواپیما داده می‌شود یا خیر  و آیا مسافران پس از خرید بلیت متوجه می‌شوند که امکان استفاده از خدمات سفر را ندارند یا پیش از خرید.
ناگفته نماند در حال حاضر بیشتر ایرلاین‌ها برای پروازهای بین‌المللی پیش از انجام پرواز از مسافرین تست کرونا می‌گیرند و در صورت پاسخ مثبت، مسافران می‌توانند به رایگان بلیت خود را برای تاریخ دیگری تغییر دهند یا کلا آن را پس بدهند و مبلغ خود را پس بگیرند. این موضوع اما برای پروازهای داخلی اجرایی نمی‌شد و با توجه به صحبت‌های ناظمی به نظر می‌رسد قرار است مسافرین پروازهای داخلی نیز زین پس زیر ذره‌بین وزارت بهداشت قرار بگیرند.
به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح هرچند کمی دیر انجام شده اما می‌تواند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و اجرا شدن آن به صورت سراسری در تمام شهرهای ایران نیز با توجه به زیرساخت‌های دولت الکترونیکی اجرایی است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.