• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مترو تهران برای تعمیر و نگهداری ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

  • کد خبر : 30439
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مترو تهران برای تعمیر و نگهداری ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: نیاز شرکت مترو برای تعمیرات اساسی تا سال ۱۴۰۳ بیش پنج هزار میلیارد تومان است و این سازمان در حال بررسی راهکارهای کمک به مترو است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، مسعود شفیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خطوط مترو و بخش بهره برداری و نگهداری ناوگان ریلی پایتخت افزود: پایتخت ۲ مشکل اساسی حمل و نقل و آلودگی هوا دارد که راه حل نهایی آنها توسعه خطوط مترو است که هم می تواند معضل ترافیک و حمل و نقل و هم آلودگی هوا را برطرف سازد.

وی یادآورشد: از ۲۰ سال قبل برای توسعه خطوط ارتباطی مترو در تهران سرمایه گذاری کلانی انجام شد اما به نظرم موضوعی که از سوی دولت کمتر مورد توجه قرار گرفت، مساله نگهداری و تعمیرات تجهیزات ناوگان و سیستم های موجود مرتبط با آن است.

شفیعی اظهارداشت: در صورتی که به موضوع نگهداری، تعمیر و تجهیز ناوگان ریلی تهران توجه نشود، آن اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:  از منابع داخلی خود شرکت مترو تاکنون صرف این تعمیرات و نگهداری شده است؛ دولت هیچ بدهی در این زمینه به این شرکت ندارد و شاید تاکنون این احساس وجود نداشت که در حوزه بهره برداری نیز دولت باید کمک کند و از همین رو در این زمینه توافقی وجود نداشت.

شفیعی ادامه داد: با همین رویکرد تاکنون سهمی برای تعمیر و نگهداری مترو و تجهیزات آن در نظر گرفته نشده است و اکنون درصدد هستیم که بخشی از اعتبارات را در بخش بهره برداری به عنوان سهم دولت در نظر بگیریم.

به گفته وی در موضوع ایجاد خطوط دولت کمک می کند اما تاکنون در حوزه بهره برداری، تعمیر و نگهداری مترو و ایستگاه و نیروی انسانی وارد نشده بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: دولت تاکید دارد تا برای نگهداری و تعمیرات تجهیزات مترو که بسیار گران قیمت است، کمک کند تا آنها را بتوان در بهترین وضعیت مناسب نگه داشت و توسعه داد.

وی به آمار و اطلاعات ارائه شده شرکت بهره برداری خطوط متروی تهران اشاره و اعلام کرد: بر اساس این گزارش ها هنوز در این ناوگان ظرفیت خالی داریم و با خطوطی که ایجاد کرده ایم می توان بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

شفیعی بیان کرد: بخشی از این مساله به کمبود لوکوموتیو و بخشی از علت آن هم به سن ناوگان است که مربوط به ۲ دهه قبل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تعمیرات اساسی چندانی بر روی همین ناوگان نیز صورت نمی گیرد و امروز این نگرانی وجود دارد که این واگن ها و لوکوموتیو ها از رده خارج شوند و همین ظرفیت موجود را نیز از دست بدهیم.

ناوگان ریلی تهران و حومه دارای هفت خط مترو، ۱۷۵ رام قطار و ۱۲۰ ایستگاه فعال است که به گفته مسئولان مترو این تعداد ایستگاه باید به ۲۳۷ مورد برسد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30439

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.