• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

محموله نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا ترخیص شد

  • کد خبر : 3173
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
محموله نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا ترخیص شد

0 (0) محموله نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا ترخیص شد مدیر کل گمرک آستارا از ترخیص محموله شش واگن نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا توسط این اداره کل خبر داد. رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل گمرک آستارا جهت انجام اقدامات قانونی و تخصصی و ترخیص […]

0
(0)

محموله نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا ترخیص شد

مدیر کل گمرک آستارا از ترخیص محموله شش واگن نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا توسط این اداره کل خبر داد.

رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل گمرک آستارا جهت انجام اقدامات قانونی و تخصصی و ترخیص محموله های ورودی به بارانداز ریلی آستارا آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به ورود آزمایشی اولین قطار باری که از مبدا روسیه و از طریق پل مرزی و ریلی آستارای جمهوری آذربایجان و آستارای ایران وارد کشور شد، افزود: محموله تمامی شش واگن قطار باری که حامل تخته نراد روسی و MDF بود، توسط اداره کل گمرک آستارا ترخیص شد.

مدیر کل گمرک آستارا یکی از حلقه های اصلی اتصال کریدور شمال – جنوب را مسیر ریلی آستارا-آستارا عنوان کرد و گفت: اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران موجب توسعه و رونق بیش از پیش اقتصادی هر دو کشور می شود.

وی با بیان اینکه با تکمیل بارانداز ریلی آستارای ایران، حمل بارهای مربوط به جمهوری آذربایجان ، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری خط آهن آذربایجان وارد ایران می شود، خاطرنشان کرد: این محموله ها سپس از ایران در قالب دالان حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف کشور و جهان ترانزیت خواهد شد.

امیدی تصریح کرد: اتصال راه آهن آستارا -آستارا برای هر دو کشور همسایه ایران و آذربایجان بسیار مهم است چون علاوه برحمل بار و کالا که موجب گسترش روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه می شود، از نظر ارتباطات مسافربری نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه یادآورشد: گمرک آستارا با توجه به فعالیت در دو حوزه زمینی و دریایی و اکنون نیز با راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی و بین المللی آستارا-آستارا از گمرکات فعال جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.