• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

مديركل راه آهن جنوب شرق خبر داد؛ جابجايي ۲۵۰۰ خودرو از طريق راه آهن جنوب شرق

  • کد خبر : 555
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

0 (0) مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ۶ ماه نخست امسال از طريق راه آهن جنوب شرق در مسير زاهدان- تهران جا به جا شده كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزايش داشته است. به گزارش ریل نیوز از زاهدان، مجيد ارجوني روز دوشنبه […]

0
(0)

مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ۶ ماه نخست امسال از طريق راه آهن جنوب شرق در مسير زاهدان- تهران جا به جا شده كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزايش داشته است.
به گزارش ریل نیوز از زاهدان، مجيد ارجوني روز دوشنبه اظهار داشت: واگن حمل خودرو در گذشته به صورت يك روز در ميان در مسير ريلي زاهدان – تهران تردد مي كرد اما در ايام پيك سال ( نوروز و تابستان) با افزايش تقاضا به صورت همه روزه و ۲ طبقه در اين مسير ريلي جا بجا مي شد.
وي بيان كرد: عمليات اعزام و راهبري ۶۹۰ رام قطار مسافري به صورت ورودي و خروجي در اين مدت انجام شده كه نسبت به ۳۷۲ رام قطار مدت مشابه سال قبل افزايش ۸۵ درصدي داشته است.
وي تصريح كرد: با توجه به ضريب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزايش تقاضا برنامه ريزي براي افزايش تعداد سالن هاي مسافري در دستور كار قرار خواهد گرفت.
وي گفت: همچنين عمليات اعزام و راهبري ۲۹۹ واگن خودرو به صورت ورودي و خروجي در اين مدت انجام شده كه نسبت به ۲۷۹ واگن سال قبل افزايش هفت درصدي داشته است.
مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: محوطه سازي، توسعه ايستگاه زاهدان و راه اندازي موزه راه آهن جنوب شرق براي رفاه حال مسافران و شناساندن بخشي از تاريخ راه آهن و استان انجام شده است.
ارجوني اظهار داشت: واگن حمل توشه به صورت يك روز در ميان در مسير ريلي زاهدان – تهران قرار گرفته كه در صورت افزايش تقاضا به صورت همه روزه در اين مسير ريلي قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه مصرف سوخت قطار نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده اي يك هفتم است، بيان كرد: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ريلي نسبت به ساير مبادي علاوه بر صرفه اقتصادي باعث كاهش آلاينده هاي زيست محيطي و آلودگي صوتي و همچنين حمل و نقل ايمن خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=555

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.