• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

مدیر کل راه‌آهن هرمزگان: تخلیه و بارگیری ریلی بندر رجایی ۲۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 9886
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰

0 (0) به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد پورفخری مدیرکل راه آهن هرمزگان (بندرعباس) با اشاره به اینکه ایجاد خطوط فرعی و اتصال انبارها، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف سازمان بنادر به خطوط ریلی موجب تسهیل بسیاری از امور در این بندر شد، افزود: در سال ۹۳ عملکرد تخلیه و بارگیری ریلی در […]

0
(0)

تعامل مطلوب اداره کل‌راه‌آهن هرمزگان با سازمان بنادر و کشتیرانی و گمرک سهم تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی را ۲۵ درصد افزایش داد و موجب برتری حمل و نقل ریلی به حمل و نقل جاده‌ای در این بندر شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد پورفخری مدیرکل راه آهن هرمزگان (بندرعباس) با اشاره به اینکه ایجاد خطوط فرعی و اتصال انبارها، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف سازمان بنادر به خطوط ریلی موجب تسهیل بسیاری از امور در این بندر شد، افزود: در سال ۹۳ عملکرد تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که تنها ۶ درصد از کل تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی را شامل می‌شد، اما در ۵ ماه نخست امسال این میزان به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن رسیده که حاکی از رشد ۲۴ تا ۲۵ درصدی این عملکرد نسبت به گذشته دارد .
وی با بیان اینکه این میزان رشد نشان می‌دهد که عملکرد راه‌آهن در این منطقه ۴ تا ۵ برابر نسبت به سال ۹۳ افزایش یافته است، اضافه کرد: جلسات مکرر و مستمر و همفکری راه‌آهن با سازمانهای بنادر و گمرک در این امر بسیار موثر بود.

افزایش ۶ درصدی عملکرد راه‌آهن هرمزگان
از سوی دیگر مدیر کل راه‌آهن هرمزگان از افزایش ۶ درصدی عملکرد راه‌آهن این منطقه نسبت به مدت مشابه در سال جاری خبر داد و گفت: مجموع تخلیه و بارگیری راه‌آهن هرمزگان از ابتدای سال جاری، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که در تن کیلومتر مرزی این میزان به ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تن کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه موضوع ترانزیت و سهم بندر در راه‌آهن هرمزگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: عملکرد راه‌آهن هرمزگان در بندر شهید رجایی در ۵ ماهه اول امسال ۳ میلیون و ۷۹۰ هزارتن بار صادرات و ترانزیت بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است.

افزایش ۳ برابری حمل گازوئیل
پورفخری با بیان افزایش بارگیری گازوئیل در اداره کل راه آهن هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۶۲ هزار تن نفت و گاز از پالایشگاه بندرعباس به مقصد زاهدان حمل شده، که این میزان نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.
وی با بیان اینکه سیاست کاری این اداره کل از سال ۹۳ مبتنی بر افزایش بارگیری بوده است، افزود : آمارها نشان می‌دهد که توانسته‌ایم به شکل پلکانی رشد صعودی خوبی را داشته باشیم .
مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اضافه کرد: از سال ۹۳ عملکرد تخلیه و بارگیری افزایش داشته است به نحوی که در این سال ۱۳.۵میلیون تن بوده‌ که در سال ۹۴ این میزان ۱۵.۵ میلیون تن و در سال ۹۵ ، ۱۷.۵ میلیون تن و در سال گذشته ۱۹.۵ میلیون تن جابجایی بار داشته‌ایم.
پورفخری با یادآوری اینکه در سالهای یادشده توانسته‌ایم سالی ۲.۵ تن افزایش عملکرد داشته باشیم، گفت: در نظر داریم تا پایان امسال عملکرد این اداره کل را به بالای ۲۰ میلیون تن برسانیم.
وی همچنین با بیان اینکه متوسط افزایش تعداد واگن‌هایی که روزانه تخلیه و بارگیری می‌شوند از سال ۹۳ تا کنون، یکصد واگن بوده است ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۹۳ میانگین مجموع تخلیه و بارگیری ۵۵۰ واگن بوده که سال گذشته به ۸۶۰ واگن رسیده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.