وی با اشاره به انتظار طولانی مردم شریف استان گیلان در رابطه با ورود راه آهن افزود: ورود راه آهن در مناطقی که اهالی آن با مقررات و نظامات راه آهن آشنایی ندارند، بعضا شاهد برخی برخورد ها و نقض حریم راه آهن هستیم.

وی بیان کرد: برای حل این مشکل کار گروهی متشکل از واحد های مرتبط با ایمنی راه آهن در حال تشکیل است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: جذابیت های بصری راه آهن شمال ۲ باعث شده برخی افراد بدون اخذ مجوز از دفتر روابط عمومی به صورت غیر مجاز وارد حریم راه آهن شوند و اقدام به ساخت موزیک ویدئو کنند که این اقدام بسیار مخاطره آمیز است.

وی خطوط ریلی راه آهن شمال ۲ را زیباترین خطوط ریلی کشور دانست و گفت: راه آهن شمال ۲ ظرفیت عظیمی برای راه اندازی قطار گردشگری دارد به گونه ای که تقریبا هر هفته یک رام قطار گردشگری وارد استان گیلان می شود.

وی نقش صدا و سیما و رسانه ها را در امر مهم فرهنگ سازی پر اهمیت دانست و تصریح کرد: از رسانه ها بالاخص صدا و سیمای مرکز گیلان انتظار داریم راه آهن را در امر فرهنگ سازی یاری کنند.

محمدباقر باقرزاده در این نشست اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع تر طرح  تکمیل کریدور شمال _ جنوب و اتصال ریلی ایران به اروپا از طریق استان گیلان با اهتمام ویژه دولت محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیت مهم اقتصادی ایجاد شده توسط راه آهن، اضافه کرد: جنبه اقتصادی و ارز آوری از طریق حمل کالا و ترانزیت ریلی برای راه آهن اهمیت زیادی دارد.

وی اذعان کرد: با تکمیل پروژه های ساخت راه آهن در استان گیلان، اتفاقات خوشایندی در زمینه اقتصادی رقم می خورد.

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان افزود: برنامه های عملیاتی راه آهن در استان گیلان نیاز است که از طریق رسانه به سمع و نظر مردم رسانده شود.

 

15