• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مراسم افتتاحیه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد روز چهارشنبه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 22330
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
مراسم افتتاحیه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد روز چهارشنبه برگزار می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح رسمی خط‌آهن میانه- بستان‌آباد که بنا بود با حضور رییس جمهور صبح امروز برگزار شود به تعویق افتاد و روز چهارشنبه ششم آذرماه برگزار می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل کشور، خیراله خادمی در خصوص زمان افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: در پی درگذشت خواهر ریاست محترم جمهور برنامه سفر ایشان به آذربایجان شرقی به تعویق افتاد و مراسم افتتاح این مسیر ریلی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 وی اظهار داشت: راه‌آهن دوخطه میانه – بستان‌آباد- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور طراحی شده است و راه‌آهن میانه- بستان‌آباد بخشی از این طرح به طول ۱۳۲ کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مرزی و مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر محسوب می‌شود و از این جهت ایجاد شبکه حمل و نقل چند وجهی، تکمیل شبکه راه‌ها و اتصال به شبکه ریلی سراسری در این استان تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان و توسعه ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر خواهد داشت.

خادمی ضمن تاکید بر عبور سه کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران بیان داشت: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که موجب کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر و کاهش ۵.۵ ساعته زمان سفر به تهران می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.