• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار

  • کد خبر : 15185
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار

0 (0) با همت شرکت راه آهن و آستان قدس رضوی برگزار شد: مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار به مشهد مقدس، در سالن بین المللی راه آهن تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی سرپرست […]

0
(0)

با همت شرکت راه آهن و آستان قدس رضوی برگزار شد:
مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار

مراسم بدرقه و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار به مشهد مقدس، در سالن بین المللی راه آهن تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی سرپرست راه آهن، در حاشیه آیین اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو با قطار به مشهد مقدس گفت: ازدواج این دانشجویان به همت نهاد رهبری در دانشگاه ها شکل گرفته و برای سفرآنها به مشهد مقدس شرکت راه آهن و آستان قدس رضوی همکاری کرده اند.
وی در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت صندلی های قطار های مسافری در ایام نوروز خبر داد و افزود: پنج هزار و ۱۷۰ قطار در ۲۲ روز ، مسافران نوروزی را در مسیر های مختلف جابه جا می کنند.
رسولی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای جابه جایی دو میلیون و یکصد هزار مسافر با استفاده از قطار در ایام نوروز افزود: قیمت بلیت قطار ها در نوروز ۹۸ افزایش نیافته است.
وی با تشکر از شرکت های حمل و نقل ریلی غیر دولتی برای افزایش ندادن قیمت بلیت ها افزود: علاوه بر بهبود کیفیت خدمات در قطار ها، خدمات ایستگاهی مطلوب تری در مسیرهای پر تردد به مسافران ارائه می شود.

قیمت بلیت قطار در نوروز امسال افزایش پیدا نکرد

معاون مسافری راه آهن نیز با تشریح جزئیات ستاره دار شدن قطارهای مسافری، تاکید کرد: با مساعدت شرکت های مسافری ریلی، قیمت بلیت قطار در نوروز امسال افزایش پیدا نکرد و تاکنون ۷۰ درصد بلیت های نوروزی پیش فروش شده است.
میرحسن موسوی در حاشیه مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره نور و اعزام ۶۰۰ زوج دانشجو به مشهد مقدس با این قطارها گفت: در ایام نوروز ۲، میلیون و ۱۰ هزار نفر صندلی پیش بنی شده است که ۳۰ درصد ظرفیت آن همچنان خالی است.
وی با تاکید بر سیاست‌‌های راه ‌آهن در ارتقای کیفیت و کمیت در قطارهای مسافری، افزود: اگرچه تعدادی از ناوگان های بالای ۵۵، ۴۵ و ۳۰ سال از ناوگان مسافری خارج شده است ، اما امسال با جابجایی ۲۷ میلیون نفر مسافر ، شاهد رشد ۱.۸ درصدی در جابجایی مسافربوده ایم که میزان آن در بخش حومه‌ای ۸ و در بخش بین‌شهری ۱۱.۷ درصد بوده است .
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت ناوگان مسافری، مذاکراتی با شرکت های مسافری انجام شده و این شرکت ها بدون دریافت تسهیلات نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان اقدام کرده اند، گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات قطارهای مسافربری، رتبه بندی این قطارها را مورد توجه قرار داده ایم و قطارها طبق مشخصات واگن‌های مسافری و خدمات راهبری و تجهیز قطارهای مسافریآ به ۲ ، ۳، ۴ و ۵ ستاره تقسیم‌بندی شده اند.
وی با اشاره به عملیاتی شدن رتبه بندی قطارها در ایام پیک نوروز امسال ، افزود: در حال حاضر در سایت راه‌آهن و روی بلیت‌ها، ستاره و درجه قطارها همراه با تصاویر قطارها درج است تا مسافران از حقوق خود کاملاً آگاه باشند.
معاون مسافری راه آهن اظهار داشت: در قطارهای چهار تخته ۳،۴ و ۵ ستاره ، در شش تخته، ۲ و ۳ ستاره و در قطار صندلی ها و قطارهای تندرو، ۳، ۴ و ۵ ستاره تعریف شده است.

عرضه و تقاضا مبنای قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره
از سوی دیگر موسوی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا کنون افزایش قیمت نداشته‌ایم، گفت: تیرماه ۹۷ فقط ۱۰ درصد به نرخ بلیت قطارها افزوده شد و با مساعدت شرکت‌ها نوروز امسال هم افزایش قیمتی اعمال نشد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰ رام از قطارهای مسافری ما ۵ ستاره است که طبق دستورالعمل سال ۹۴ با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره براساس تقاضا و عرضه است و سقف ندارد اما با شرکت‌ها توافق کرده‌ایم حداقل قیمت قطارهای ۵ ستاره بیش از سه برابر قیمت قطارهای ۴ تخته ۴ ستاره در آن مسیر نباشد.
معاون مسافری راه‌آهن گفت: شرکت‌ها امسال ۵۳ میلیارد تومان در ارائه بلیت‌ها تخفیف اعمال کرده‌اند تا بتوانند نسبت به جذب مسافر اقدام کنند و این شامل حال قطارهای ۵ ستاره هم بوده است.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ناوگان

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ تلاش می‌کنیم تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی و خرید ناوگان در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.
معاون مسافری راه‌آهن، درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های ریلی اضافه کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین قطعات یدکی واگن‌های مسافری مستلزم تصویب هیأت وزیران است و مقرر است در کارگروه اصلی مطرح شود.
موسوی یادآور شد: هزینه ارزی شرکـت‌های ریلی و حومه‌ای جمعاً ۳۰ میلیون دلار است.
معاون مسافری راه ‌آهن درباره اساسنامه شرکت‌های حومه‌ای نیز گفت: طبق تکلیف ماده ۵۲ قانون برنامه ششم این اساسنامه تهیه شد به تصویب هیأت وزیران رسید و منتظریم تا با ابلاغ آن شرکت‌ قطارهای حومه‌ای ذیل راه‌آهن احداث شود.
موسوی افزود: با تأسیس این شرکت اعتبارات ملی و اعتبارات درآمد هزینه‌ای تأمین و بودجه جابه‌جایی مسافر به بخش حومه‌ای هم اختصاص داده می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=15185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.