• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مراسم «روز باز دانشگاه»، دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

  • کد خبر : 8265
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
مراسم «روز باز دانشگاه»، دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

0 (0) تشریح ظرفیت‌های علمی و صنعتی در دانشکده مهندسی راه‌آهن؛ مراسم «روز بازدانشگاه»، دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. مراسم روز بازدانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده‌ مهندسی راه آهن با هدف آشنایی دانش آموزان و پذیرفته شدگان در کنکور سراسری امروز برگزار شد . به گزارش روابط عمومی راه آهن […]

0
(0)

تشریح ظرفیت‌های علمی و صنعتی در دانشکده مهندسی راه‌آهن؛

مراسم «روز بازدانشگاه»، دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

مراسم روز بازدانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده‌ مهندسی راه آهن با هدف آشنایی دانش آموزان و پذیرفته شدگان در کنکور سراسری امروز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم در مورد نحوه انتخاب رشته و پذیرش در این دانشگاه توضیحاتی ارائه و نکاتی در خصوص اهمیت انتخاب منطقی رشته در موفقیت فردی گفته شد.
در این مراسم، نمایشگاه عکسی از امکانات رفاهی، علمی، فرهنگی، آموزشی و زندگی دانشجویی به معرض نمایش گذاشته شد.
در ابتدای این مراسم سامان سعیدی مشاور تحصیلی و روانشناس درباره روش انتخاب رشته توضیحاتی را به دانش آموزان و حاضران در این جلسه ارائه کرد و پس از آن علی عبدالعالی ریاست دفتر ارتباط با مدارس و عضو هیات علمی دانشکده برق این دانشگاه با تشریح تاریخچه این دانشگاه به معرفی رتبه بندی بین‌المللی، مراکز تحقیقاتی، مجلات بین‌المللی و دستاوردهای این دانشگاه از جمله طراحی ماهواره ملی نوید و ظفر و ساخت پروتز عصبی باراواک (ویژه افراد دچار ضایعه نخاعی ) پرداخت .
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه ۱۱۰ شهید به دفاع مقدس تقدیم کرده‌است، افزود: ۵ شهید گمنام نیز در نزدیکی مسجد این دانشگاه به خاک سپرده شده‌اند.
بعد از این مراسم دانشجویان با حضور در دانشگاه علوم پایه با رشته‌های مختلف مهندسی در این دانشگاه و دانشکده آن آشنا شدند که دانشکده مهندسی راه آهن از جمله این دانشگاه‌ها بود.
شروان اعطایی مدیر فرهنگی دانشکده راه‌آهن در این مراسم با اشاره به این که دانشکده راه آهن از سال ۷۶ مشغول به فعالیت است و فارغ التحصیلان آن در صنعت به کار گرفته شده‌اند گفت: در این دانشکده گرایش‌های برق، مکانیک، خط و سازه، عمران و صنایع با رویکرد بهره‌برداری در راه آهن وجود دارد و مدیرعامل راه آهن، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جمله اعضای هیات علمی این دانشکده هستند.
همچنین موسوی مدیر پروژه سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با اشاره به اینکه میزان سهم حمل و نقل ریلی در هر کشوری نشان از توسعه یافتگی آن دارد، گفت: در حال حاضر دانشگاه مهندسی راه آهن در اوج بالندگی است و بیشتر مدیران راه آهن از فارغ التحصیلان و اساتید این دانشگاه هستند.
بابایی دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقلی نیز تغییر ساختار بخش ریلی و تقسیم وظایف آن بین دو بخش دولتی و خصوصی را موجب توسعه بیشتر راه آهن دانست و تاکید کرد: در صورت برداشته شدن محدودیت‌ها و تحریم‌ها در آینده شاهد توسعه بسیار زیاد بخش ریلی در کشور هستیم ؛زیرا افق‌های بازار کار در این ‌صنعت بسیار روشن است .
وی افزود: با توجه به مزیت های حمل و نقل ریلی، صنعت ریلی از صنایع مادرکشور محسوب شده و اولین بار سیستم فروش اینترنتی در راه آهن مورد استفاده قرارگرفت.
در این جلسه همچنین ابراهیم نبی لو کارشناس مرکز آموزش راه آهن با بیان اینکه نماینده شرکت راه آهن در این دانشکده است، گفت: دانش آموزان با بازدید از آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشکده مهندسی راه‌آهن می‌توانند پاسخ بسیاری پرسشهای خود در زمینه راه آهن را بدست آورند.
شایان ذکر است که در دوره آشنایی با رشته‌های مهندسی دانشکده مهندسی راه آهن، علاوه بر معرفی این رشته ها از سوی مدیر فرهنگی دانشکده راه‌آهن، دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقلی و مدیر پروژه سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن نیز که از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند، درباره شرایط بازار کار و آینده تحولات حمل و نقل ریلی نکاتی ارائه و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.
گفتنی است که دانشکده راه آهن در این مراسم قرعه‌کشی در میان حاضران برگزار کرد که بر اساس آن به یک نفر از حاضران بلیت ۵ ستاره قطار فدک اهدا شد. همچنین این دانشکده از شرکت‌کنندگانی که خواستار بازدید از مرکز کنترل راه آهن که از مدرن‌ترین مراکز کنترل خطوط راه‌آهن در ساختمان مرکزی این شرکت است، ثبت نام کرد.

این بازدید قرار است روز ۵ شنبه ۱۸ مرداد انجام شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.