• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزارشد

  • کد خبر : 23098
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزارشد
مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
0
(0)

 

به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برگزار شد اسناد عاملیت ۴ بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت های حمل ونقل ریلی مبادله شد.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن به صورت مویرگی به دنبال ضربه زدن به منافع ملی ما است و ما باید با هوشیاری آمادگی خود را نشان دهیم.
«محمد اسلامی» تاکید کرد: در این شرایط با وجود مشکلاتی که داریم توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل و به خصوص ریلی مورد توجه جدی قرار دارد و با تلاش دستاندرکاران ریلی در این دولت ۱۱۰۰ کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی اضافه شده و تا پایان دولت دوازدهم ۱۱۰۰ کیلومتر دیگر به خطوط ریلی کشور اضافه خواهد شد.
وی اظهارداشت: در صنعت حمل ونقل بخش خصوصی و دولتی عضو یک خانواده هستند و تمام تلاش ما این است که با همکاری و تعامل این دو بخش شاهد رونق اقتصاد ملی باشیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: افزایش سرعت قطار باری و مسافری در خطوط ریلی ضروری است تا بتوانیم با افزایش سرعت بازرگانی و متناسب سازی قیمت ها راندمان را در بخش حمل و نقل ریلی کشور برای کاربران جذاب کنیم.
اسلامی با اشاره به بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و مصوبات دولتی، بودجه وزارت راه وشهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه آن در سال آینده ۴۲ درصد افزایش یافته است و این نشان می‌دهد در سطح ملی یک اراده قوی برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و صنعت ریلی وجود دارد.
وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بازدهی سرمایه و پرداخت به موقع اقساط توسط شرکت‌های ریلی چرخه اقتصادی بیشتری را در این بخش به حرکت در می آورد و در نظام کسب و کار باید به دنبال افزایش بیشتر چرخه اقتصادی باشیم و استفاده از ظرفیت های قانونی به خصوص تبصره ۱۸ قانون بودجه می‌تواند در این زمینه کمک شایان توجهی داشته باشد.
وی با اشاره به تعداد واگن های مسافری و باری تصریح کرد: از نظر تعداد واگن های باری در شرایط مناسبی قرار داریم، اما باید در زمینه تولید واگن‌های مسافری و نوسازی آنها تلاش بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم با خودکفایی در تولید واگن های مسافری چرخه اقتصادی را در این بخش در کشور رونق دهیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک در جنگ اقتصادی برنامه‌های دشمن به شکست منجر خواهد شد زیرا آنها به دنبال بردن منافع بیشتری از این شرایط هستند و منافع مادی استکبار جغرافیایی نمی شناسد و ما همچنان باید برای رونق اقتصادی و رسیدن به خودکفایی در بخش های مختلف اقتصادی، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: رونق تولید و اشتغال و ارتقای خدمات ریلی به رضایتمندی بیشتر مردم منجر خواهد شد و این می‌تواند در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور و به خصوص در حوزه بار و مسافر بسیار تاثیرگذار باشد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: همکاری و تعامل با بخش غیردولتی یکی از اولویت‌های مهم شرکت راه‌آهن است و در این راستا استفاده از ظرفیت های تبصره ۱۸ قانون بودجه و مبادله اسناد آنها نشان می دهد که شرایط مناسبی در آینده خواهیم داشت.
«سعید رسولی» افزود: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه ۲ هزارمیلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ ظرفیت های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل و نقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شده اند.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزارمیلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکتهای حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و درحوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.
رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش تمام دست اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.
رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران در این مراسم گفت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور همواره مورد تاکید دست اندرکاران ، دولت و مجلس بوده اما رشد این صنعت متناسب با توسعه کشور نبوده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه این مراسم گفت: شکوفایی صنعت حمل ونقل ریلی کشور با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود ضروری است و در این راستا کمیسیون عمران آمادگی دارد همکاریهای لازم را با شرکت راه آهن و وزارت راه وشهرسازی به عمل آورد.
«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» با بیان اینکه هم اکنون راندمان صنعت حمل ونقل ریلی در برخی از کشور های جهان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، افزود: ما نیز باید تلاش کنیم از زیرساخت های موجود حداکثر راندمان و بهره وری را بیریم تا به تدریج شاهد شکوفایی صنعت حمل ونقل ریلی کشور باشیم.
«ابوالفضل بهره دار» کمبود نیروی انسانی ماهر، کمبود منابع مالی و اعمال سیاست‌های نامناسب را در گذشته باعث عقب‌ ماندگی این بخش دانست و افزود: هم اکنون صنعت حمل و نقل ریلی کشور نیازمند حمایت بیشتر دولت و مجلس است و توسعه سرمایه‌گذاری در زیرساخت های حمل ونقل کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران اظهارداشت: ما از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم بسترهای لازم را برای توسعه بیشتر صنعت حمل و نقل ریلی در کشور فراهم آورد.
در ادامه رئیس انجمن صنایع ریلی ایران نیز تاکید کرد: حمل و نقل عمومی پایه توسعه کشور است و در این راستا توسعه صنعت حمل و نقل یکی از مهمترین اولویت های کشور محسوب می‌شود.
«حسین قماشی» افزود: با وجود سیاست‌های دشمن هم اکنون ظرفیت‌های خوبی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور فراهم شده و در این راستا وظایف بانک‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز تولید در کشور می‌تواند در کاهش وابستگی به خارج بسیار موثر باشد.
وی گفت: پیش از این تولیدکنندگان ناوگان ریلی به خارج وابستگی زیادی داشتند اما با تلاش صنعتگران عرصه صنعت حمل و نقل ریلی، هم اکنون وابستگی کشور در این بخش کاهش یافته است.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی در این مراسم بر افزایش سرعت بازرگانی قطارها برای جابجایی بار و مسافر در صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: افزایش سرعت تردد قطارها در خطوط ریلی یکی از مهمترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی است.
«محمد رجبی» اظهارداشت: صنعت حمل و نقل ریلی نیازمند افزایش سرعت است و باید برای عملی شدن این خواسته مهم در این بخش تمرکز بیشتری داشته باشیم به گفته وی ، شاخص سرعت در بهره وری و توسعه ناوگان ریلی در کشور اهمیت زیادی دارد تا صاحبان بار بتوانند در کمترین زمان بار مورد نیاز خود را در کشور در خطوط ریلی جابه‌جا کنند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی یادآورشد: در صورتی که جابجایی بار در کمتر از ۳۰۰ کیلومتر در خطوط ریلی انجام شود توجیه اقتصادی ندارد و باید تلاش کنیم هرگونه جابجایی بار در خطوط ریلی کشور در مسافت های بیش از ۳۰۰ کیلومتر انجام شود.
در پایان مراسم گرامی داشت هفته حمل ونقل در راه آهن اسناد عاملیت ۴ بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت های ریلی مبادله و تفاهم نامه احداث پایانه های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی بین شرکت راه آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تفاهم نامه احداث پایانه های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی
دراین تفاهم نامه که بین شرکت راه آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالاهای ترانزیتی به وسیله ریل و راه اندازی قطارهای برنامه‌های کانتینری و حمل خرده بارها از طریق قطارهای باری همکاری خواهند کرد.
این تفاهم نامه توسط سعید رسولی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن و محمد رضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

تبادل اسناد عاملیت ۴ بانک
اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت های حمل ونقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک ها، به استناد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و۴ بانک ایران و ونزوئلا، اینده، صادرات و توسعه تعاون بین طرفین مبادله شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23098

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.