• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مرحله سوم بندرشهید رجایی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 28271
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
مرحله سوم بندرشهید رجایی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: مرحله سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی با قابلیت پذیرش کشتی های کانتینر بر با گنجایش ۱۸۴۰۰ تی ای یو امسال به بهره برداری می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد راستاد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: در سال جهش تولید باید بخش مهمی از مرحله سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی تا قبل از پایان سال  به بهره برداری برسد.

 

او با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی  افزایش سهم جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی و کاهش بارجاده‌ای است، گفت: در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیرساخت‌ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.

 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: هرمزگان قطب سفر‌های دریایی و گردشگری کشور و گام‌های مناسبی در این حوزه برداشته شده است و بروزرسانی ناوگان حمل و نقل دریایی و تشویق سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

راستاد  با بیان اینکه در جزیره قشم با چند سرمایه گذاری جزئی شرایط مساعدی برای گردشگری دریایی بوجود آمده است، افزود: هنوز با توجه به ظرفیت‌های موجود جا برای کار بسیار زیاد است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

او با اشاره   رشد تخلیه و بارگیری ۱۵۰ میلیون تنی کالا گفت: این موضوع  نشان داد با وجود تحریم‌ها همچنان توانمند هستیم و در شرایط شیوع کرونا بازهم امیدواریم امسال در بحث تخلیه و بارگیری و به ویژه صادرات نفتی شاهد رشد باشیم.

 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به دغدغه استاندار هرمزگان برای یکپارچه سازی اقدامات در تسهیل سازی مسیر حرکتی سرمایه گذاری  افزود: ما آمادگی لازم برای تحقق این موضوع مهم را داریم و احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی نیز ابر پروژه‌ای است که میزان اعتبار آن بالا و باید از اولویت‌های بنادر و دریانوردی هرمزگان باشد که در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

راستاد با تقدیر از خدمات اله مراد عفیفی پور مدیر کل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:به زودی ایشان به سمت مشاور مدیر عامل و دبیر شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی منصوب  خواهد شد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28271

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.