• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مردم فارس، حریم راه آهن را جدی بگیرند

  • کد خبر : 27129
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
مردم فارس، حریم راه آهن را جدی بگیرند
مدير كل راه آهن استان فارس گفت: تعرض به حريم قانوني كه براي خطوط ريلي و راه آهن در استان فارس مشخص شده است از نظر قانوني خلاف است و مردم بايد اين حريم را جدي بگيرند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا‌ ، مهرداد انصاری بیان کرد: راه آهن یک حریم قانونی دارد که همه افراد ملزم به رعایت آن هستند اما علیرغم مکاتبات مکرر با مسئولان شهرستان ها و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها هنوز هم شاهد تعرض به حریم راه آهن در استان فارس هستیم.
وی افزود: متاسفانه به دلیل ناآشنایی همسایگان خطوط ریلی با قوانین مربوط ، مشکلاتی از جمله سنگ پرانی به قطار، تعرض به حریم راه آهن، بی توجهی وعبور و مرور از روی ریل و مسائل خطر آفرین در بخش حاشیه نشینی در مسیر خطوط ریلی ایجاد می کنند.
انصاری اظهارداشت: قطار وزن بالایی که دارد نمی تواند مانند خودرو جاده ای به صورت آنی ترمز بگیرد و برای توقف کامل نیاز به مسافتی بیش از یک هزار متر و از هر طرف ۱۷ متر دارد که هرگونه دخل و تصرف افراد در آن ممنوع است.
وی اضافه کرد: همچنین براساس قانون مستحدثات، درختکاری، زراعت، دیوارکشی، حفاری و تأسیسات در محدوده تأسیسات زیربنایی ۳۰ متر بعد از حریم به طور کلی ۴۷متر ، ممنوع است.
او ادامه داد: در حال حاضر سرعت قطار در استان فارس ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به نقاط دارای دید کم از جمله تونل ها در طول مسیر ریلی استان فارس، انتظار است روستاییان و مردم مناطق حاشیه خطوط ریلی در در اطراف خطوط ریلی توقف نداشته باشند و از ورود به حریم قانونی راه آهن خودداری کنند.
انصاری با اشاره به خطوط پراکنده ریلی در استان گفت: هم اکنون خطوط ریلی راه آهن استان فارس ۵۰۰ کیلومتر است که پنج درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می دهد لذا توجه به حریم راه آهن از سوی مردم یکی از اولویت های ماست.
وی با بیان اینکه از ۲۳ ایستگاه راه آهن در فارس شش ایستگاه جزو ایستگاه های برتر کشور است افزود: در حال حاضر برای خطوط ریلی استان فارس فنس کشی و دیوار کشی شده است اما تعرض به این حریم بیش از اقدامات اجرایی نیازمند فرهنگ سازی است.
مدیر کل راه آهن فارس با بیان اینکه حفظ حریم راه آهن برای جلوگیری از خسارت های جانی و مالی به مناطق حاشیه نشین و عابران است عنوان داشت: راه آهن در طول سال برنامه ها و کلاس های آموزشی و فرهنگی برای ترویج فرهنگی ایمنی حاشیه نشینان قطار درروستاهای حاشیه خطوط ریلی در استان اجرا می کند.
وی اظهارداشت: با همکاری مسئولان شهرستان و دریافت مجوز از آموزش و پرورش کلاس های آموزشی فرهنگ سازی مسایل ایمنی با حضور کارشناسان راه آهن استان فارس در مدارس برای دانش آموزان استان در حال برگزاری است.
انصاری اضافه کرد: این آموزش ها تاکنون با استقبال خوب دانش آموزان روبرو شده است و امیدواریم با این فرهنگ سازی به تدریج ناهنجاری های مربوط به این بخش در فارس کاهش یابد.
او ادامه داد: حریم راه آهن همانند حریم بزرگراه هاست و توفق ناگهانی و اسکان موقت در این حریم ها خطر آفرین است.
وی بیان کرد: برنامه زمان بندی حرکت قطار های شیراز به مقصد تهران و مشهد از ابتدای آبان ماه ۹۵ تغییر کرده و حرکت قطار از شیراز به تهران به صورت روزانه و در دو زمان ۱۸:۳۰و۲۰:۳۰ و در مسیر مشهد نیز یک روز در میان ساعت ۱۳:۵۵ انجام می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27129

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.