• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مزیت های برقراری ریل شلمچه – عراق

  • کد خبر : 1637
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
مزیت های برقراری ریل شلمچه – عراق

0 (0) مزیت های برقراری ریل شلمچه – عراق مسئولان معتقدند این اتصال علاوه بر جابه‌جایی زائران عتبات ایران، مسیر مناسبی برای بخشی از زائران عراقی است که قصد زیارت مشهد را دارند. اتصال ریلی ایران و عراق امکان ارتباط ریلی ایران با بغداد، کربلا، کاظمین و شمال عراق را فراهم خواهد کرد. در سال […]

0
(0)

مزیت های برقراری ریل شلمچه – عراق

مسئولان معتقدند این اتصال علاوه بر جابه‌جایی زائران عتبات ایران، مسیر مناسبی برای بخشی از زائران عراقی است که قصد زیارت مشهد را دارند. اتصال ریلی ایران و عراق امکان ارتباط ریلی ایران با بغداد، کربلا، کاظمین و شمال عراق را فراهم خواهد کرد. در سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۳۰۰ هزار عراقی به ایران سفر کردند. همچنین، طبق اعلام سرکنسول ایران در کربلا، بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در سال ۹۵ زائر عتبات عالیات بودند.

به عبارت دیگر، جمع مسافران ایرانی و عراقی به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد فقط ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد از مرزهای جنوبی کشور (شلمچه و چزابه) صورت گرفته است. این آمار نسبت به سال ۱۳۹۴ با حدود ۴۰ درصد رشد همراه بوده است. علاوه بر مزیت‌های مسافری، اتصال ریلی ایران و عراق بر توسعه ترانزیت ریلی کالا نیز اثرگذار خواهد بود.

در واقع، با راه‌اندازی خط آهن شلمچه ـ بصره، راه‌آهن ایران از مسیر خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه متصل می‌شود و ترانزیت ریلی کالا در این مسیر ممکن خواهد شد؛ بنابراین انتقال بخش زیادی از بار صادرات و واردات جاده‌ای ایران و عراق به ریل از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد این خط ریلی خواهد بود. با توجه به اینکه شبکه راه‌آهن ایران به شبکه‌های آسیای مرکزی و از آنجا به شبکه راه‌آهن چین و روسیه متصل است، در صورت اتصال ریلی دو کشور، عراق می‌تواند کالا و مسافر خود را تا روسیه و چین با استفاده از شبکه ریلی ایران جابه‌جا کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.