• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مسیر ریلی مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 27577
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
مسیر ریلی مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تسریع در فرآیند عملیات احداث مسیر راه آهن میان مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت خبر داد و گفت: این پروژه تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، محمد ولی روزبهان گفت ، تسریع در فرآیند پروژه‌های زیرساختی نظیر عملیات احداث مسیر راه آهن میان مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی پیگیر این طرح‌ها است اظهار داشت: این پروژه تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به دیگر پروژه‌های زیرساختی که از سوی این سازمان در مدت اخیر مورد توجه قرار گرفته است اشاره کرد و بیان داشت: تسریع در تکمیل ۲ پست اسکله باقیمانده در حال احداث از سوی بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین از جمله این پروژه‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

روزبهان با تأکید بر اینکه با تکمیل این ۲ پست اسکله مجموع اسکله‌های قابل بهره‌برداری در مجتمع بزرگ بندری کاسپین به ۵ پست اسکله ارتقاء پیدا می‌کند ابراز داشت: در بررسی عملکرد منطقه آزاد انزلی به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید توجه داشته باشیم که سال ۹۸ و چند ماه ابتدایی سال ۹۹ دوران پر فراز و نشیبی برای اقتصاد ملی و جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ملی بیشتر شده و از زمستان ۹۸ تاکنون نیز جهان درگیر تبعات مخرب اپیدمی کرونا است عنوان کرد: با تمام این احوالات و اتفاقات عوامل خارجی منجر به اهمال یا جلوگیری از پیگیری برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و سال ۹۹ نشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت و عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی توانست تهدیدات پیش رو را با تلاش مضاعف و هم‌افزایی تبدیل به فرصتی به منظور توسعه اقتصادی و افزایش شاخص‌های جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کند که اتفاق بسیار بزرگی است.

روزبهان دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی را در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر نیز برشمرد و گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی در این مدت برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران دولتی و بخش خصوصی کشورهای منطقه به منظور عملیاتی‌سازی توافقات و تفاهمنامه‌های منعقده میان سازمان و نهادهای مزبور را در دستور کار خود قرار داد.

وی حضور فعال در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کشورمان با کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند را مورد توجه قرار داد و افزود: زمستان سال قبل با ترانزیت نخستین محموله ارسالی در کریدور شمال – جنوب گام نخست در مسیر فعال‌سازی مسیر تجاری مزبور از طریق انتقال کالا میان هندوستان و روسیه برداشته شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در حوزه رونق تولید این سازمان خدمات، تسهیلات تشویقی و حمایتی گسترده و متنوعی را به سرمایه‌گذاران خود در حوزه‌های مختلف ارائه کرد اظهار داشت: فعال‌سازی و خروج از رکود حدود ۷۰ واحد تولیدی – صنعتی راکد از جمله ثمرات اقدامات این سازمان است.

روزبهان از بهره‌برداری چندین واحد تولیدی صنعتی و صادراتی، افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی به منظور تجاری‌سازی و صادرات محصولات تولیدی به بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان منطقه آزاد انزلی در این حوزه‌ هم وارد عمل شد و اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی تاکنون برنامه‌هایی را جهت کاستن از اثرات و تبعات منفی شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا درآورده است خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای بسته‌های حمایتی، تشویقی و استمهال مطالبات خود گام‌های مؤثری را در کاهش مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی برداشته است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27577

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.