• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مطالعات طرح احداث تراموا در ارومیه ادامه دارد

  • کد خبر : 24063
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
مطالعات طرح احداث تراموا در ارومیه ادامه دارد
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: روند مطالعات احداث تراموا در ارومیه ادامه دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، محمدرضا علیزاده بااشاره به طرح احداث تراموا( قطار شهری) در ارومیه گفت: براساس مصوبه ۲۱۰ شورای اسلامی شهر ارومیه که در ۱۳ آبان ماه سال جاری تصویب شده است، مطالعات فاز یک تراموا به یک شرکت ریلی وابسته به وزارت دفاع واگذار شده که مدت مطالعات این طرح ۶ ماه برآورد شده است.

رئیس شورای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: در طرح جامع، شهرهایی با جمعیت بین ۵٠٠ هزار تا یک میلیون نفر که شهرهای بزرگ نامیده می شوند، طرح قطار شهری سبک یا تراموا در نظر گرفته شده و برای شهرهای بیش از یک میلیون نفر که طبق قانون در ایران کلانشهر نامیده می شود، طرح مترو مطرح می‌شود.

وی بابیان اینکه قرارداد مطالعات کامل این طرح در دست انجام است و شورای شهر نیز بر نحوه مطالعات طرح نظارت دارد، ادامه داد:  در طرح جامع شهر ارومیه مدت زمان اجرای پروژه‌ها، در بلندمدت و میان مدت زمان‌بندی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مورد هزینه برآورد شده برای این طرح اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه مبلغ ۸۹ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال برای طرح تراموا تخمین زده شده است‌.

علیزاده در پاسخ به این که احتمال موفق شدن این طرح با توجه به عرض کم خیابان ها در ارومیه چه میزان است، گفت: به صورت دقیق و کارشناسی شده، جواب این سؤال در اختیار متخصصان سازمان ترافیک است، اما امروزه رویکرد و پارادایمی بر شهرسازی حاکم شده که به عنوان نمونه شهرداری تهران نیز در هر منطقه شهرداری، به تدریج اقدام به اجرای «خیابان کامل» کرده است. 

رئیس شورای شهر ارومیه افزود: این که صرفاً خیابان مختص خودروهای سواری شخصی باشد، امروزه پذیرفته نیست ولو اینکه عرض مسیر آن‌ها کم شود، لذا موفقیت قطار شهری قطعا مورد پیش بینی متخصصان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر و گسترش شهرک‌ها و پراکندگی کاربری‌های جاذب سفر در سطح شهر، قطار شهری قادر به جابجایی حجم بسیاری از شهروندان خواهد شد و یکی از اهداف مهم آن، توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی است که از آن با رویکرد TOD نیز یاد می شود که این سیاست توسعه حمل و نقل عمومی می تواند باعث کاهش تردد خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا شود.

گفتنی است فاز اول تراموا  ۱۰ کیلومتر است که از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.