• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن خبر داد: آمادگی راه‌آهن به منظور گسترش همکاری ها با اتاق بازرگانی

  • کد خبر : 10450
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن خبر داد: آمادگی راه‌آهن به منظور گسترش همکاری ها با اتاق بازرگانی

0 (0) معاون برنامه ریزی و حمل و نقل شرکت راه آهن با اشاره به نگاه مشارکتی در بدنه مدیریتی راه آهن، ازآمادگی راه آهن به منظور گسترش همکاری های شرکت راه آهن و اتاق بازرگانی خبرداد . به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله […]

0
(0)

معاون برنامه ریزی و حمل و نقل شرکت راه آهن با اشاره به نگاه مشارکتی در بدنه مدیریتی راه آهن، ازآمادگی راه آهن به منظور گسترش همکاری های شرکت راه آهن و اتاق بازرگانی خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله بیرانوند معاون برنامه ریزی و حمل و نقل با اشاره به نگاه مشارکتی در بدنه مدیریتی راه آهن گفت: همزمان با اجرای طرح خصوصی سازی از ابتدای دهه ۸۰ تا کنون ۱۰۰ درصد بخش باری راه آهن واگذار شده است و در حال حاضر ۲۴ هزار واگن با مالکیت بخش خصوصی در راه آهن وجود دارد.
وی با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های فراهم شده به منظور پررنگ تر شدن فعالیت بخش خصوصی درحوزه ریلی گفت: در حال حاضر فرصت و ظرفیت های قابل توجه قانونی و زیربنایی برای فعالیت بخش خصوصی مهیا شده و این ظرفیت در حال افزایش است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در ادامه با اشاره به پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: تکمیل و زیر سازی خط دوم بافق – اصفهان به طول ۹۷کیلومتر ، احداث خطوط آنتنی و فرعی (بیش از ۸۵۰ کیلومتر )، احداث وتکمیل خطوط حومه ای به طول ۴۹۲ کیلومتر، تکمیل پروژه علائم محور جنوب و علائم و تراک بندی محور بافق – اصفهان و همچنین بهینه سازی مخازن سوخت رسانی از جمله این پروژه هاست.
بیرانوند در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای شناسایی و تهیه فهرست پروژه های جدید و قابل واگذاری از محل ظرفیت تبصره ۱۹ اشاره کرد و گفت: اولویت بندی طرح های نیمه تمام ریلی (زیر بنایی ) و برآورد ریالی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل طرح ها، تهیه گزارش تصمیم به واگذاری با درنظرگرفتن منابع مالی قابل استفاده از محل تبصره ۱۹ و همچنین مطالعات امکان سنجی و تامین مالی پروژه های منتخب ریلی از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای تبصره ۱۹بوده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادحمل ونقل راه آهن با بیان اینکه مشکل اصلی دراقتصاد ریل است خاطرنشان کرد: به منظور رفع این مشکلات قوانین مطلوبی از جمله بند “ق” ماده ۷۰ قانون مبنی بر اختصاص یک درصد از منابع حاصل از صرفه جویی گازوئیل و همچنین ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه مبتنی بر اینکه سرمایه گذاری در راه آهن به مثابه سرمایه گذاری درمناطق محروم خواهد بود.
بیرانوند با ابراز علاقمندی به منظور گسترش همکاری های شرکت راه آهن و اتاق بازرگانی به پروژه های مشترک بخش خصوصی با شرکت راه آهن اشاره کرد و گفت: در این مسیر گام های خوبی برداشته شده که از جمله آن می توان به تامین مالی یکی از شرکت های بخش خصوصی به مبلغ ۱۰۵۰ میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه با ضمانت شرکت راه آهن به منظور تامین ۱۵ دستگاه لکوموتیو با همکاری سازمان بورس اشاره کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.