• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ممنوعیت سفر ریلی برای کرونایی‌ها تا بهبودی

  • کد خبر : 30753
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۲۲
ممنوعیت سفر ریلی برای کرونایی‌ها تا بهبودی
مدیرعامل شرکت‌راه‌آهن اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا که به همه شرکت‌های حمل و نقل ریلی ابلاغ شده، در راستای حفظ سلامتی مردم، مسافرانی که دارای تست کرونای مثبت باشند تا زمان بدست آوردن بهبودی‌شان نمی‌توانند از قطار استفاده کنند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، در بند (۷) مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا آمده است که مسافران دارای تست کرونای مثبت نمی‌توانند با استفاده از وسَائل حمل‌ونقل عمومی ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی جابه جا شوند و با هدف تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ هر گونه جابجایی مسافر به صورت هوایی، زمینی، دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است. در ادامه این مصوبه آمده است که «با توجه به پیاده سازی بستر فنی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران لازم است با هماهنگی آن سازمان نسبت به برقراری ارتباط با بستر دولت الکترونیک آن سازمان اقدام و از این طریق استعلام لازم از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.»

البته در همین راستا محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی– به ایسنا گفته بود که کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده باشد، نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و به سفر بروند و البته این مقام مسئول از رصد و کنترل بیماران مبتلا به کرونا از طریق موبایل نیز خبر داده بود.

سعید رسولی – مدیرعامل شرکت راه‌آهن – گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به هیچ یک از مسافران مبتلا به ویروس کرونا تا زمانی که بهبودی‌شان حاصل شود، اجازه سفر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی داده نمی‌شود و این مصوبه به همه شرکت‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه در راستای حفظ سلامت مردم و شکستن زنجیره انتقال این ویروس است، افزود: همه شرکت‌های حمل و نقل ریلی موظف شدند پیش از صدور بلیت قطار برای مسافران، کد ملی آن‌ها را در سامانه مورد نظر وزارت بهداشت وارد کنند و در صورت مجاز بودن و تایید از سوی این وزارتخانه می‌توانند سفر ریلی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: پیش از این نیز غربالگری مسافران قبل از ورود به ترمینال‌های مسافری و تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شد و اگر مسافری علائم بالینی داشته باشد اجازه سفر با قطار را به او نخواهیم داد.

رسولی تاکید کرد: اگر هر یک از شرکت‌های حمل و نقلی یا متولیان امر در این زمینه تخلفی مرتکب شوند و از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سرپیچی کنند، مرتکب تخلف و جرم شده و با آن‌ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30753

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.