• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

منطقه آزادی انزلی برای رشد اقتصادی کشور مهم است

  • کد خبر : 26356
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
منطقه آزادی انزلی برای رشد اقتصادی کشور مهم است
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به لحاظ اقتصادی برای رشد اقتصاد کشور بسیار مهم است، گفت: این منطقه ۲ بندر فعال دارد و به راه‌آهن سراسری و به جاده‌های ترانزیت نیز متصل است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدکاظم دلخوش اباتری روز سه‌شنبه در موافقت با لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با اشاره به صحبت‌های نادر قاضی‌پور در مخالفت با این طرح اظهار داشت: من به وی یادآوری می‌کنم زمانی که درمورد دریاچه ارومیه نگران بود به ‌دلیل اینکه این یک نگرانی عمومی و اجتماعی بود از وی حمایت کردیم و وظیفه ما هم بود و خوشحال هم هستم.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد آقای قاضی‌پور در جریان اصل موضوع قرار نگرفته است. مناطق آزاد در کشور (مناطق هفت‌گانه) محدوده‌هایشان ۹۰ هزار هکتار، عنوان مثال کیش – اروند ۳۵ هزار هکتار چابهار ۸۱ هزار هکتار، ماکو ۴۰۰ هزار هکتار، ارس ۷۶ هزار هکتار است. ۱۰ و ۵۰۰ هزار هکتار نیز منطقه آزاد انزلی است یعنی کوچکترین منطقه آزاد در سطح کشور که اصلا بحث ایجاد منطقه آزاد را نداریم بلکه بحث تثبیت همین‌ منطقه است.

دلخوش‌اباتری خطاب به این نماینده مخالف بیان داشت: من و شما قانون می‌نویسیم نباید به دستگاه‌های دیگر یاد بدهیم که آنها برای ما تعیین تکلیف کنند. اگر دیوان عدالت اداری حکمی را داده است در جایی دستگاه دولتی خلاف را انجام داده است، الان وظیفه من و شما این است که قانون بنویسیم و آنها تبعیت کنند. ۶ هزار هکتاری را که بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را فراری می‌داد، و جزو منطقه هم است، حرف دیوان هم این بود مجلس باید تصویب کند.

وی یادآور شد: ما الان از دوستان خواهش می‌کنیم که برای تثبیت منطقه آزاد نه افزایش یا اصلاح آن، منطقه آزاد ما هم انزلی در استان گیلان است رای موافق بدهند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درخصوص ضرورت‌های تصویب این لایحه با اشاره به تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های تولیدی از آنجایی که امسال نیز سال جهش تولید است، اگر بنا باشد مناطق آزاد کار بکنند، در کشور مخالفین و موافقین جدی دارد.

دلخوش‌اباتری با بیان اینکه ما اصلا برای ایجاد منطقه آزاد بحث نمی‌کنیم، اظهار داشت: ما می‌خواهیم روی همین منطقه آزاد انزلی که از نظر استراتژیک، سوق‌الجیشی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی امنیتی در کشور دارای اهمیت خاصی است کار کنیم. فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این منطقه با توجه به آب و هوای استان گیلان برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مهم و موثر است.

وی با اشاره به وجود تقاضاهای گسترده در اوراسیا بیان داشت: شما اوراسیا را اخیرا تصویب کردید. رابطه اقتصادی ما با روسیه و چین و کریدور شمال و جنوب و همین ارتباطی که ما باید از طریق راه‌آهن به بندر شهید رجایی استان هرمزگان در آینده به چابهار و همین‌طور در شمال داشته باشیم به خاطر همجواری ما با روسیه و کشورهای همسایه بسیار مهم است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ اقتصادی می‌تواند برای رشد اقتصاد کشور بسیار مهم باشد. منطقه آزاد انزلی، ۲ بندر فعال دارد و به راه‌آهن سراسری و به جاده‌های ترانزیت نیز متصل است. خانه‌های شرق آسیا و اروپا از طریق روسیه از این منطقه تامین می‌شود.

دلخوش‌اباتری ادامه داد: منطقه آزاد انزلی یک منطقه آزاد در سطح کشور است. برای ترانزیت کالا و برای تبادل اقتصادی و اشتغال، قرار گرفتن آن در کریدور شمال و جنوب که بسیار مهم است و راه ابریشم نوین بازی کرد از دیگر مسائل است که دوستان باید به این مساپل توجه کنند.

وی افزود: ما الان در همه مناطق آزادمان فرودگاه داریم اگر ما این را تثبت نکنیم فرودگاه سردار جنگل نمی‌تواند در منطقه آزاد باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26356

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.