• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

منطقه ویژه اقتصادی سهلان شاهرگ اقتصادی تبریز و استان است

  • کد خبر : 29875
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
منطقه ویژه اقتصادی سهلان شاهرگ اقتصادی تبریز و استان است
فرماندار تبریز گفت: تبریز به عنوان قطب حوزه های مختلف در شمالغرب کشور از جمله قطب گردشگری، صنعت، کشاورزی، خدمات، فناوری و ... مطرح است و تکمیل و استفاده از زیرساخت هایی همچون فرودگاه تبریز، جاده های مواصلاتی، راه آهن و در کل ارتقای سیستم حمل و نقل و ایجاد ارتباط قوی با منطقه آزاد تجاری و گمرک سهلان، یک جهش تجاری عظیم ایجاد خواهد کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز با نقل از استانداری تبریز ، مهدوی در جلسه مشترک با مدیران گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: وجود چنین استعدادهای بی نظیر در تبریز یک ظرفیت عالی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری شهرستان و استان است.

وی افزود: زیرساخت های قوی موجود در منطقه آزاد سهلان و سرمایه انسانی توانمند فعال در این مجموعه، عملیاتی نمودن برنامه های بزرگ اقتصادی – تجاری و ایجاد ثروت را راحت تر خواهد کرد.

گفتنی است منطقه آزاد اقتصادی سهلان به عنوان یک بندر خشک (Dry Port) یکی از مناطق منحصر به فرد در ایران و دروازه تجارت با اروپا می باشد. این منطقه با ۲۴۷ هکتار  وسعت و دارا بودن زیرساخت های قوی از جمله بارانداز، انبارهای بزرگ کالا، خط ریل اختصاصی، دسترسی به جاده بین المللی و راه آهن، دسترسی به فرودگاه بین المللی و وجود فعالیت های تجاری و بازرگانی، تمامی ویژگی های استاندارد یک بندر خشک را دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29875

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.