• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو، “مترو میشن”

  • کد خبر : 30534
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو، “مترو میشن”
نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوا‌‌ن "مترو میشن" در شهر زیرزمینی برگزار می شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با هدف اعتلای فرهنگ شهروندی و ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران کلان‌شهر زیرزمینی تهران و نیز استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی با عنوان “مترو میشن ” برگزار می‌شود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص علت برگزاری این جشنواره گفت: در طول سال‌هایی که سامانه حمل و نقل عمومی به خصوص متروی تهران در حال ارائه خدمت به شهروندان بوده، معضلات اجتماعی و فرهنگی متعددی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است. در این خصوص برنامه‌های متنوعی با هدف افزایش آگاهی مسافران در قالب‌های مختلف در سطح ایستگاه‌های خطوط مترو برگزار شده است. 
سید مجتبی تقوی‌نژاد با اشاره به روز جهانی انیمیشن افزود: انیمیشن به‌عنوان یک اثر هنری قالبی مناسب برای انتقال مفاهیم فرهنگی، آموزشی و اجتماعی می‌باشد و امروزه علاوه بر قدرت فراگیر و تنوع پرداخت موضوع در این زمینه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: این جشنواره با استفاده از ظرفیت و خلاقیت هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود. تا زمینه بروز و ظهور استعدادهای خلاق در این عرصه هنری باشد هم‌چنین نمایشگرهای موجود در ایستگاه‌های متروی تهران و قطارها فضای مناسبی برای انتشار و پخش این آثار می‌باشد. 
تقوی‌نژاد در تشریح موضوعات جشنواره “مترو میشن” گفت: در این جشنواره موضوعاتی هم چون مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی به رقابت گذاشته می‌شود که پس از بررسی از سوی هیات داوران به آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به بخش ویژه جشنواره افزود: با توجه به شرایط به‌وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، این بخش با عنوان مترو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه ارایه نمایند.
تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند  اطلاعات لازم برای شرکت در این مسابقه را  با مراجعه به سایت ww.metromation.metroplus1.ir کسب نمایند. همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌های خبری، کانال‌های شهری و خبری و نیز نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو نیز انجام خواهد شد. 
ضمن اینکه نمایشگرهای موجود در ایستگاه‌های متروی تهران و قطارها فضای مناسبی برای انتشار و پخش این آثار می‌باشد. 
معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در خصوص برگزاری جشنواره مترو میشن توضیحاتی  داد: مجموعه شهرداری تهران با هدف ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری سعی دارد تا از ظرفیت و خلاقیت تمامی هنرمندان استفاده نماید. به همین منظور این جشنواره که با هماهنگی و همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار می‌شود، علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های هنری، در ارتقای بیشتر سطح آگاهی شهروندان نقش بسزایی در استفاده صحیح از سامانه مترو و توسعه فرهنگ شهروندی ایفا می‌کند. 
حسین گنجی، به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تمامی تمهیدات برای انتقال مفاهیم آموزشی و فرهنگی در راستای مقابله با این بیماری در نظر گرفته شده که بخش ویژه این جشنواره نیز با همین هدف مطرح شده است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان شاهد قطع شدن زنجیره بیماری کرونا باشیم.
 دبیر و عضو هیات داوران این جشنواره نیز از حضور بهرام عظیمی، کیارش زندی، احمد عربانی و بزرگمهر حسین‌پور به عنوان اعضای هیات داوران جشنواره خبر داد.
جمال رحمتی، در ادامه به مقررات شرکت در جشنواره با اشاره و گفت: شرکت در این مسابقه برای همه افراد آزاد است. همچنین علاقمندان می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مختلف آثار خود را به صورت دو بعدی یا سه بعدی تولید نمایند. 
گفتنی است زمان دریافت آثار از ۲۰ آبان تا ۲۰ دی ماه ۹۹ به مدت دو ماه و داوری جشنواره ۲۶ دی ماه ۹۹ خواهد بود. گفتنی است مراسم اختتامیه نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو ۱۲ بهمن ۹۹ با اهدای جوایز به آثار برگزیده برگزار می‌شود‌.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30534

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.