• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نخستین قطار حامل خانواده محترم شهدا از بستان آباد عازم مشهد الرضا شد

  • کد خبر : 22380
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
نخستین قطار حامل خانواده محترم شهدا از بستان آباد عازم مشهد الرضا شد
 دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از راه آهن میانه - بستان آباد گفت: بسیار خوشحال هستیم که برای نخستین بارخانواده محترم شهدای بستان آباد با قطار از این شهر عازم مشهد الرضا شدند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد: با افتتاح این مسیر ریلی، از این پس مردم خوب بستان آباد سوت قطار را در این شهر خواهند شنید و در یک مسیر کوتاه ریلی به میانه می رسند.

با افتتاح این مسیر ریلی ۱۳۲ کیلومتری، این قطار مسافری با ۱۵۹ مسافر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه روز ۶ آذرماه سال جاری حرکت خود را از ایستگاه زیبای بستان آباد به طرف مشهد مقدس آغاز کرد.
مسیر ریلی میانه- بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر، با حضور رئیس جمهوری ظهر امروز ( چهارشنبه ) افتتاح شد و با بهره برداری ازاین پروژه ریلی، ۱۱۴ کیلومتر از مسیر ریلی تهران – تبریز کاهش یافت.
در پروژه ریلی خط آهن میانه – بستان آباد ۲۹ پل بزرگ به طول ۷۰۵۵ متر و ۱۲ تونل به طول ۶۶۶۲ متر اجرا شده است و با افتتاح این مسیر، زمان سیر قطار بین تهران- تبریز حدود ۴ ساعت کمتر می شود.
شایان ذکر است راه آهن تهران – تبریز هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر است و با افتتاح خط آهن حد فاصل میانه – بستان آباد، ۱۱۴ کیلومتر از این مسیر کوتاه می شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.