• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نخستین لکوموتیو مخصوص حمل بارهای سنگین محصول مشترک فرانسه و روسیه به آذربایجان تحویل داده شد

  • کد خبر : 13027
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
نخستین لکوموتیو مخصوص حمل بارهای سنگین محصول مشترک فرانسه و روسیه به آذربایجان تحویل داده شد

0 (0) نخستین لکوموتیو مخصوص حمل بارهای سنگین محصول مشترک فرانسه و روسیه به آذربایجان تحویل داده شد راه آهن ملی آذربایجان نخستین لوکوموتیو از 40 لکوموتیو سفارشی این کشور در مدل پریما T8-AZ8A دو بخشی با توان 25 کیلووات AC را تحویل گرفت. نخستین لوکوموتیو قرار است در مسیر باکو – تفلیس – کازر […]

0
(0)

نخستین لکوموتیو مخصوص حمل بارهای سنگین محصول مشترک فرانسه و روسیه به آذربایجان تحویل داده شد

راه آهن ملی آذربایجان نخستین لوکوموتیو از 40 لکوموتیو سفارشی این کشور در مدل پریما T8-AZ8A دو بخشی با توان 25 کیلووات AC را تحویل گرفت. نخستین لوکوموتیو قرار است در مسیر باکو – تفلیس – کازر عملیاتی شود.

این لکوموتیوها در مجموعه ای از لکوموتیو هایی به نام EKZ ساخته می شوند که این سری لکوموتیو ها از سرمایه گذاری مشترک فنی و مادی بین دو شرکت آلستوم فرانسه با 75 درصد سهام و شرکت روسی ترنس مَش هولدینگ با 25 درصد سهام می باشد که محل اصلی ساخت این سری از لوکوموتیو ها شهر آستانه قزاقستان است. سری لوکوموتیوهای EKZ هم اکنون به سفارش شرکت ملی راه آهن آذربایجان در حال ساخت می باشند که شامل 40 دستگاه لوکوموتیو مخصوص حمل بار مدل پریما T8-AZ8A و 10 دستگاه لکوموتیو مخصوص مسافری مدل پریما M4- AZ4A است که قرارداد آنها در ماه مِی سال 2014 منعقد شده بود. نخستین لکوموتیو مسافری ساخته شده از این سری در اکتبر سال 2017 در کارخانه آلستوم در شهر بلفورت فرانسه به نمایش گذاشته شده بود و نخستین لکوموتیو باربری آن هم اکنون از آستانه به بیلیسر در شهر باکو منتقل شده است که آماده آزمایش عملیاتی می باشد. لکوموتیو مدل AZ8A در واقع همان لکوموتیو KZ8A از سری لکوموتیو های KTZ می باشد که در قزاقستان ساخته و سرویس می شوند و البته در این مدل جدید با استانداردهای مورد نیاز آذربایجان و اتحادیه اروپا همسان و به روز شده است. طراحی مدل 1 آن 520 میلیمتری است که می تواند با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و با توان 8.8 کیلو وات بطور مستدام تا بالای 9000 تن بار را در دمای محیطی بین منفی 50 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد حمل نماید. برای تست این سری از لوکوموتیوها شرکت راه آهن ملی آذربایجان به مربیان شرکت استادلر آلمان سفارش تست را داده است و آنها در مسیر 35 کیلومتری بین دونووورث و ترچتلینگن در آلمان این لوکوموتیورا پیش از ورود به کار تست خواهند کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری صنعت حمل و نقل و گردشگری ، تاریخ انتشار:29 آذر 1397

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.