• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد.

  • کد خبر : 11192
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد.

0 (0) احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد. تین‌نیوز |  مدیر کل بنادرودریانوردی خرمشهر از ورود نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از گذشت سه سال به بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران خبر داد. به گزارش اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر، محمد محسنی […]

0
(0)

احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر

نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از چند سال وارد بندر خرمشهر شد.

احیای ناوگان ریلی بندر خرمشهر
تین‌نیوز | 

مدیر کل بنادرودریانوردی خرمشهر از ورود نخستین محموله صادراتی از طریق ریل پس از گذشت سه سال به بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران خبر داد.

به گزارش اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: این محموله شامل ۵۱۰ تن خرده سنگ و گچ و ۹۰۰ تن میله‌گرد است که توسط ۲۶ دستگاه واگن وارد بندر خرمشهر شد.

وی افزود: محموله گچ و خرده سنگ که به ترتیب از مبدا سمنان و الیگودرز به بندر خرمشهر واردشده توسط شناور به مقصد کویت و محموله میله‌گرد نیز که از اندیمشک به این بندر منتقل‌شده به کشور عراق صادر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: همه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ناوگان ریلی و حمل بار در بندر خرمشهر فراهم‌شده است و در صورت وجود تقاضای حمل بار از طریق ریل، این بندر آمادگی جابه‌جایی انواع کالا به نقاط مختلف را دارد.

محسنی اظهار کرد: شبکه سراسر راه‌آهن جمهوری اسلامی که از طریق اهواز به بندر خرمشهر متصل است، امکان برقراری ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی، عراق و ترکیه را نیز میسر می سازد.

 وی بابیان این‌که بندر خرمشهر قدیمی ترین بندر متصل به شبکه ریلی کشور است، یادآور شد: پایانه جدید ریلی بندر خرمشهر در سال ۹۳ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۲۵ میلیارد ریال، مجهز به ۲/۲ کیلومتر خط‌آهن، ۷ هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به منظور بهره‌وری مناسب از سیستم حمل‌ونقل چندوجهی این بندر به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر صرفه‌جویی در زمان، ارزان و به‌صرفه بودن، کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و حفظ تنوع و انعطاف در چرخه تأمین لجستیک داخلی را از جمله مزایای حمل ریلی دانست.

به گفته محسنی ریل پایه کردن بنادر با توجه به سیاست های برنامه ابلاغیه ششم توسعه و رویکرد وزارت راه و شهرسازی مبنی برافزایش سهم ریلی بنادر، از سوی سازمان بنادرودریانوردی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به‌ همین منظور طی جلسه‌ای در چهارم مهرماه سال جاری مشکلات حمل‌ونقل ریلی و راهکارهای فعال‌سازی دوباره آن در بندر خرمشهر با حضور مسئولان راه‌آهن، گمرک، سازمان بنادر، بندر خرمشهر، جمعی از شرکت های بهره‌بردار و صاحبان کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی دوباره ناوگان ریلی بندر خرمشهر، توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این منطقه را فراهم سازد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.