• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

نخستین پایگاه امداد ریلی کشور در اندیمشک راه اندازی می شود

  • کد خبر : 5804
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
نخستین پایگاه امداد ریلی کشور در اندیمشک راه اندازی می شود

0 (0) نخستین پایگاه امداد ریلی کشور در اندیمشک راه اندازی می شود عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در راه آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک خوزستان راه اندازی می شود. ایران اکونومیست – به گزارش ایران اکونومیست؛ سعید رسولی پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل […]

0
(0)

نخستین پایگاه امداد ریلی کشور در اندیمشک راه اندازی می شود

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در راه آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک خوزستان راه اندازی می شود.
ایران اکونومیست –نخستین پایگاه امداد ریلی کشور در اندیمشک راه اندازی می شود

به گزارش ایران اکونومیست؛ سعید رسولی پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات راه آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک با حضور استاندار خوزستان افزود:پایگاه امداد و نجات ریلی مازو نخستین پایگاه امدادی راه آهن کشور بوده که نقش مهمی در امداد رسانی در حوادث ریلی خواهد داشت.
وی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی کشور بیان داشت : از آنجا که این پایگاه امداد و نجات ریلی باید در نقطه حادثه خیز راه آهن برپا شود لذا منطقه مازو در محدوده راه آهن ناحیه زاگرس خوزستان برای احداث این پایگاه امدادی مصوب شد.
رسولی همچنین افزود:بزودی مجوز جذب نیروی انسانی این پایگاه امداد ریلی صادر می شود.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین در این نشست با اشاره به همدلی و تلاش مجموعه بین بخشی در راه آهن کشور گفت: برای ارتقاء کیفی خدمات حمل و نقل ریلی تلاش و برنامه ریزی جدی صورت گرفته است.
رسولی با اشار به ظرفیت بزرگ راه آهن در خوزستان و نقش آن در توسعه بیشتر این استان افزود:خوزستان 2 مجموعه راه آهن مستقل دارد که یک ظرفیت برای این استان است. برخورداری خوزستان از ظرفیت مهم راه آهن و اداره کل های مربوطه ، گامی برای تحقق اهداف اقتصادی در این استان است.
وی تصریح کرد:پس از حدود 60 سال خطوط ریلی در استان خوزستان بازسازی شده که کار بزرگی در راستای ایمن سازی و افزایش سرعت قطارها در این مسیر می باشد.
رسولی گفت:برقی کردن خط ریلی دورود- اندیمشک در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی است با برقی کردن این مسیر شاهد افزایش انتقال بار و کیفیت بخشی به خدمات مربوطه خواهیم بود.
وی گفت:با ایجاد پارک لجستیک در اندیمشک با همت مسئولان استانی و محلی شاهد تحقق یک گام بزرگ اقتصادی و اشتغال در منطقه خواهیم بود.
رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تلاش صورت گرفته برای ایجاد بندر خشک در اندیمشک گفت:با بهره برداری از بندر خشک اندیمشک، ظرفیت انتقال بار راه آهن در خوزستان افزایش یافته و بیش از 2 هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود.
فریدون حسنوند افزود:راه آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به صورت ویژه به ظرفیت های این مسیر ریلی توجه داشت.
وی افزود:با توجه به همجواری اندیمشک به استان های لرستان، ایلام و نوار مرزی، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است.
حسنوند گفت:مطالعات بندر خشک اندیمشک انجام شده و 300 هکتار از زمین های این شهرستان به اجرای این طرح اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد:سرمایه گذار برای فعالیت و راه اندازی بندر خشک در اندیمشک اعلام آمادگی کرده و به زودی شاهد سرعت در اجرا و توسعه خدمات ریلی در شهرستان اندیمشک با اجرای طرح بندر خشک خواهیم بود.
حسنوند با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه و بهسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک گفت:این مسیر از جایگاه ویژه ای در خطوط ریلی کشور برخوردار است و اهتمام به این منطقه تاثیر مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه دارد.
وی با قدردنی از اهتمام استاندار خوزستان برای تحقق طرح بندر خشک اندیمشک خاطرنشان کرد:این طرح مهمترین طرح بندر خشک ایران است که موجب کوتاهتر شدن مسیر حمل و نقل و به صرفه تر شدن هزینه ها می شود.
استاندار خوزستان هم با اشاره به تلاش صورت گرفته در بخش های مختلف اندیمشک گفت:این شهرستان یکی از فعالترین مناطق کشور در بخش های مختلف صنعتی ، اقتصادی، راه آهن ، کشاورزی و سایر بخش هاست.
غلامرضا شریعتی افزود:وجود یک ظرفیت مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود.
وی ارتباط بین مردم و راه آهن در این شهرستان را یک ارتباط مهم و تاریخی دانست و گفت: مردم باید طعم شیرین برخورداری از این ظرفیت را بچشند که این مهم منوط به اجرای هرچه بهتر و بیشتر طرح های زیربنایی در اندیمشک است.
وی با اشاره به جایگاه خوزستان در کشور گفت:خوزستان استان استراتژیک کشور است و اقتصاد کشور به خوزستان گره خورده است.این جایگاه ممتاز خوزستان در اقتصاد کشور ، ضرورت برنامه ریزی در همه بخش ها را بیشتر و مهم تر می کند و همه باید در این زمینه سهیم باشند.
وی تلاش در حوزه راه آهن ناحیه زاگرس را تلاش برای توسعه استان دانست و با تاکید بر ضرورت احداث خط دوم ریلی اندیمشک – دورود گفت:اگر بناست کشور رشد هشت درصدی داشته باشد یکی از ضروری ترین زیر ساخت ها ایجاد بستر انتقال تولیدات و همچنین تسهیل در ورود مواد اولیه به استان خوزستان می باشد.
مهرداد انصاری مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس هم گفت:خدمات چشمگیری در این اداره کل در راستای رفاه مردم و تحول در زیرساخت ها انجام شده است و امروز در استان خوزستان از خطوط ریلی قدیمی و فرسوده خبری نیست.
وی گفت:پارسال با وجود اینکه برای بهسازی خطوط ریلی ناحیه زاگرس 110 روز خط مسدود شد اما بالغ بر 16 میلیون تن بار به صورت ناخالص و بالغ بر هشت میلیون تن بار خالص از این محور عبور کرد.
به گزارش ایرنا بلاک سبزآب به اندیمشک ، بلاک سبزآب به شوش ،سیستم رادیویی مسیر برای ارتباط قطارها با یکدیگر، مسجد دوکوهه، نظارت تصویری بلوار راه آهن ، درزین ناوگان، میدان راه آهن و محوطه سازی ایستگاه اندیمشک،ساختمان هلال احمر و درزین و موزه راه آهن اندیمشک در سفر عضو هیات مدیره راه آهن و مسئولان استانی و محلی در اندیمشک افتتاح و به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح ها بالغ بر 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای 12 ایستگاه با 222 کیلومتر حوزه استحفاظی است و خوزستان را به استان لرستان وصل می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.