• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

نسل نو قطارها به کرمان می‌آیند!

  • کد خبر : 24101
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
نسل نو قطارها به کرمان می‌آیند!
بی آن که به هدف فکر کنیم راهی سفر می شویم. برای ما عاشقان قطار هیچ چیز به اندازه خود مسیر لذت بخش نیست، حتی خود مقصد. در بعضی از زبان ها به ما شیدای ریل هم می گویند. با قطار از جاهایی می شود گذر کرد و به تماشا نشست که شاید با هیچ وسیله نقلیه دیگر نتوان آن را تجربه کرد. از برکه ها و کوه ها و زیستگاه هایی عبور می کنی که اعجاب انگیز است و بارها از خود می پرسی که مگر این قسمت ها هم وجود داشته است؟! اگر این مسیر و حرکت ریل ها به سمت کرمان باشد و یا از کرمان شروع شود.
0
(0)

حرکت چرخ دنده‌ها در مسیر ریل

قطار هرچه باکیفیت تر و نو تر باشد بهتر است اما گاهی تمایل به پرسرعت بودن آن نیست. نمی شود گاهی قطار را تند کرد و گاهی کند. همیشه با یک میزان سرعت حرکت می کند. در مسیر، صحنه هایی می‌بینی با خود می‌گویی ای کاش قطار بایستد تا لیوان چای خود را در سکون بدوشی و گاهی تصاویر خسته ات می کند می‌گویی کاش زودتر دور شویم و سرعت قطار بیش‌تر شود. کاری نمی‌شود کرد. باید همه صحنه ها را مانند فیلم تماشا کنی تا به درک بهتری برسی. مسیر قطار کرمان از نظر بسیاری که آن را ندیده اند، یک مسیر خشک و حوصله سر بر است اما شنیدن کِی بود مانند دیدن! مگر می شود از تماشای مسافرخانه ها و چاپارخانه های مخروبه باستانی مسیر قطار کرمان چشم پوشید؟! مگر می شود در حین گذر از میان ریگ های روان، از دیدن چند کبک کوهی زیبا که در حال خوردن دانه های سخاوت زمین لذت نبرد؟! مگر می شود برای شهری که هنر سفالینه را به جهان هدیه داده است بی تاب نبود؟! برای همین باید سراسیمه بار و بندیل را بست و سوار قطارهای کرمان شد و سفری خوش را با یک لیوان چای گس و تلخ آغاز کرد. اگر مسیر حرکت تان را از تهران به سمت کرمان شروع کنید، پس باید منتظر باشید تا از پهلوی شهرهای قم، کاشان، یزد و رفسنجان بگذرید تا به کرمان برسید؛ این کم فاصله ترین مسیر به کرمان است. فقط ۹۸۶ کیلومتر از مسیری که مرور کردیم تا کرمان فاصله دارید. اگر دیوانه ی قطاربازی باشید هم می‌توانید یک مسیر ۱۲۲۰ کیلومتری انتخاب کنید و از چند شهر بیش‌تر گذر کنید و قم، اصفهان، شهرضا، آباده، مهریز و رفسنجان گذر کنید و به دیدار کرمان نائل شوید، در این مسیر، حداکثر ۱۴ ساعت در راه هستید اما به شما در همین جا قول داده می شود که حتی نمی دانید چه طور این ۱۴ ساعت گذشت! هر دو مسیر پر از دلتا و جلگه و گهگاه، حیوانات بیابانی است؛ حیواناتی که زل می زنند به غول آهنینی که در حال جا به جا کردن شما است.

برای آرامش خاطر در رزرو آنلاین بلیط قطار به مقاصد مختلف داخلی و خارجی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.eligasht.com/train/

قطارهای نوین در شریان ریلی کرمان

« رمانس ریل به خط راه آهن قطار کرمان برگشت! » این عنوانی بود که خبرگزاری‌های بزرگ دنیا در حوزه حمل و نقل، به خط راه آهن کرمان دادند. دلیل این تعریف و تمجید هم چیزی نبود جز اضافه شدن قطارهای تازه نفس به راه آهن قطار کرمان. در واقع، کسی از خارجی ها توانسته بود مسیر کرمان را تجربه کند تا ببیند اعجاز این مسیر نه فقط به خاطر قطارهای باکیفیت آن، بلکه برای مسیر جادویی مسیر آن است. خط راه آهن ایران از پیشگامان احداث ایستگاه ها و ریل های جهان است. فضای باز و پتانسیل دار ایران یکی از بهترین گزینه ها برای امتحان و احداث خطوط راه آهن از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۹ بوده است. سینه ی ایران برای حرکت ریل ها، همیشه فراخ بوده است و برای هر حرکتی، جا دارد. راه آهن قطار کرمان از سال ۲۰۰۹ میلادی، میزبان قطارهای تندرو و تازه نفسی بوده که فصلی تازه را به راه آهنی کرمان اضافه کرد. یکی از تلخ ترین تجربیات، ایستادن در ایستگاه قطار است و انتظار کشیدن برای ظاهر شدن قطار از آن تلخ تر؛ اما ایستگاه راه آهن کرمان با فضایی سنتی و فناوری بروزی که برای حرکت قطارهایش تنظیم کرده، تلخی انتظار را از کام مسافران خود می گیرد و با صندلی های راحت و فضایی مطبوع، سفر را برای آن ها دلچسب تر می کند. بیش‌تر مسافران به دنبال تجربه ای دراماتیک در سفر با قطار می گردند که این ممکن است به همراه سرعت بالای این قطارها ناکام بماند؛ اما می توان این قول را داد که این قطارها نمی گذارند چیزی از نظر مسافر دور بماند. بالشتک های نرم و نو و تمیز، چای داغی که می توان آن را سفارش داد و در واگن شخصی خود نوشید، همگی لذت سفر را در این خط قطار لذت بخش تر می کند. البته برای بچه ها، نوشیدنی هایی مانند آلبالوی ترش و آناناس تازه عربی در قطار های کرمان ارائه می شوند که به حق به ذائقه ی کودکان سوار بر قطار بسیار خوشایند است. شاید صدای جیریک و جروک دندان‌های گس شده‌تان بعد از نوشیدن آب میوه اذیت‌تان کند اما چیزی که بلافاصله جلوی چشم تان ظاهر می شود، کلوچه های تازه است که گسی دهان را به شیرینی تبدیل می کند. برای زمانی هم که خستگی بر آدم چیره می شود، راهی نمی ماند جز این که صندلی پیشرفته قطارهای نوین کرمان را به حالت تخت دربیاوری و با خیال راحت به آن ها تکیه بزنید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.